"Livet består ikke av å vente ut stormene. Det handler om å lære seg å danse i regnet!"

torsdag 5. august 2010

Tenner som kommer og tenner som går

Til nå har det kommet 10 tenner hos K.J. og gått 2 tenner hos M.E.
Og det er absolutt flere på vei både til og fra...

I hele natt var K.J. urolig og sov dårlig. Og da gjorde jo resten av huset det også. Selvfølgelig.
Han har gedigne klumper der jekslene skal komme opp, og han graver seg i munnen og vræler... Stakar lille tassen! Jeg syntes det var litt tidlig at 2-årsjekslene skulle begynne å komme opp allerede nå, og den ene "tannkulen" var så himla stor, så jeg ringte til tannlegen i dag og hørte om det var noe jeg kunne gjøre for å lindre det. De ville at vi skulle komme så de fikk se om det var nødvendig med tanngjennombruddsassistanse (jeg har laget det ordet helt selv!). Men det var det heldigvis ikke. Sannsynligvis får han bare store melketenner, og han har litt seigt tannkjøtt, så da skulle vi bare se det an i 2-3 uker, og så komme tilbake til kontroll igjen.
Det var hvertfall greit å få vite at det ikke var noen verkebyller eller bakterier eller noe sånt grums som hadde laget hevelser.

Nå ser tannkartet hans sånn her ut:
Det er ikke så lett å være liten og få tenner! Jeg er veldig glad de glemmer det selv - og at trøbbelet ikke er like stort når voksentenna skal fram. :-)

Jeg har også laget nytt tannkart til M.E.
Ja, for trenger man ikke et mista-tenner-tannkart? Og senere et voksentenner-tannkart?
Her er mista-kartet hennes... Ikke veldig innholdsrikt enda, men det er forsåvidt greit at ikke alle tenna detter ut på en gang. Ellers hadde jo Tannfeen blitt raka blakk med en gang. Også hadde det vært vanskelig å spise skikkelig ;-)

Nei, nå får jeg gå og merke flere klær, tenker jeg. Fikk Tidenes Beste Merke-Tips av ei venninne i dag! I stedet for å stryke dem fast med strykejern (noe som gir meg akutt migrene og sure oppstøt bare av å tenke på), så er det bare å slenge seg ned i sofaen med en diger haug klær ved siden av seg - og en rettetang i hånda. Så da er det bare å klemme merkene fast og slenge dem videre til den andre siden av kroppen :-D
Genialt! Nå skal jeg gå og rappe stesønnen min sin rettetang, pælme dem ut av sofaen og sette meg goooodt til rette... ;-)
Scorer jeg både latskaps- og husmorpoeng i samma slengen da, mon tro?

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails