I morgen er dagen. Dagen jeg har gruledet meg til i lange tider... Og jeg gruleder meg ikke noe mindre i dag... Nå er det liksom litt mer alvor.
Jeg husker at jeg i vinter skrev i boka mi: "Maikens aller siste barnehagedag!" på 2. juli. Og "Maikens første skoledag!" på 18. august. Og jeg husker at jeg tenkte "Heldigvis er det så lenge til!! Nå skal vi jaggu nyte resten av tiden før skolen begynner..!"
Jommen sa jeg smør! Joda, vi har nok kost oss, men "lenge til"? Nei, det var det absolutt ikke! Tida har flydd av sted, og i morra er altså dagen her.
I dag leverte jeg Minsten i barnehagen i 8-tida også, for det er på den tiden han skal leveres fra nå av. Og i morra blir det nok hektisk, så da tenkte jeg at det kunne være greit å begynne til "kommende normaltid" nå i dag. Selv om han egentlig kunne vært hjemme til 9-9:30-tida :-)
Hvorfor gir barns første skoledag en sånn merkelig følelse i mammahjerter og -mager?
Juni i glimt
-
Juni i glimt. Juni i fuld fart. Kølige dage. Regn. Juni som pludselig
forleden dag forvandlede sig til den sommer, den burde være. Nu bragende
sommer. Ta...
for 2 dager siden




3 kommentarer:
Det er normalt å gruglede seg, både for stor og liten! Men det kommer til å bli en flott dag - masse lykke til!
Hei Kali
Takk for hilsen på bloggen min som førte meg hit til deg.
Å..jeg kjenner den mammafølelsen du beskriver godt. Enda kjenner jeg det akkurat slik og nå begynner gutta i 3. og 4. klasse.
Tenker på alle årene jeg jobbet som lærer i skolen og ikke selv hadde barn. Lite ante jeg hva som beveget seg i mammahjerter (og pappa)slike dager.
Jeg er sikker på det blir en flott dag i morgen og visst er det en milepæl i livet!
Her hjemme feriet vi litt den første skoledagen. Gutta fikk velge middag og kake og vi ba bestemor og bestefar opp på besøk.
Fremdeles gjør vi det slik at de får velge middag denne dagen og gjør litt krus på at et nytt skoleår er startet.
Masse lykke til i morgen!
Stor hilsen fra Kaspara
Kjenner meg igjen ja. Mathilde sin første dag også i morgen.... Blir spennende og spesielt.
Lykke til!
Legg inn en kommentar