Oppe mellom trappa og rommet til K.J. er det en liten gang som jeg lenge har lurt på hva skal være til...
Jeg har hatt en lenestol og en stålampe der, og tenkt at det kunne være en lun og koselig lesekrok. Den ble aldri brukt. Nå står lenestolen nede i stua.
Jeg har hatt en gammel speilkommode der, og tenkt at den stod fint der. Og det gjorde den forsåvidt, men den ble ikke brukt til noe annet enn rot og skrot. Nå står speilkommoden nede ved vaskerommet og rommer nå alt fra søppelsekker, bilvaskesvamper, bobleplast og malekoster/-ruller.
Så kom jeg på den gode ideen med å lage lekekrok der.
M.E. fikk lekekjøkken da hun var 2 år, og var ellevill og spant rundt og serverte nydelig servelat med salatblad, jordbær og iskrem i hamburgerbrød - og andre delikate matretter, og vi syntes det var veldig morsomt, både store og små. Te-/kaffeselskap ble vi også invitert i både titt og ofte.
Så flytta vi hit da hun var 3 1/2, og lekekjøkkenet ble liggende demontert på kottet. Hun savnet det vel ikke, for hun spurte aldri etter det...
I kveld fikk jeg satt siste hånda på verket, og jeg er ganske fornøyd, selv om det ikke ble helt 100% sånn som jeg tenkte meg det. Jeg hadde tenkt meg at det var litt bredere plass, jeg. For nå er det litt trangt, og kjøkkenet må stå litt lenger ut enn jeg hadde tenkt, men sånn får det være. Alternativet hadde vært å sette Trofast'en på endeveggen, men da hadde det jo bare vært å invitere til hasardiøs klatring med etterfølgende trappestup. Så det var ikke aktuelt. Det måtte bli som det er nå.
I mangel på dagslys, med tanke på at bildene ble tatt midt på natta, så lekte jeg meg litt med dem... Så fargene juger nok endel, men det gjør ikke noe... ;-)
Hele kjøkkenet
Lekekjøkken med elektriske kokeplater som lyser
(De lagde lyd også før, men det gjør de ikke nå lenger)
Trofast-sak med både plastkasser og hylleplater. Rommer alt mulig rart.
Også gamle skatter funnet bl.a. hos min farfar og i boden på hytta. :-)
Gammelt melkespann og kaffekjele funnet i boden på hytta
Gammel kjøkkenvekt, blomstervase og dreide eggeglass på stativ (alt i tre) funnet hos farfar
Hvitmalt tallerkenhylle - funn fra svigersloftet.
Gammel kjøkkenvekt, blomstervase og dreide eggeglass på stativ (alt i tre) funnet hos farfar
Hvitmalt tallerkenhylle - funn fra svigersloftet.
Knagg med gjess fikk vi fra svigerinna mi...
osvosvosv...
Jeg elsker at de gamle tingene kan brukes på nytt, og ikke bare står og støver ned på et kott :-)
Opptrekker og morter i messing er også fra farfars leilighet
Plastkurver og endel annet morsomt har ungene fått av Mimmi
Gamle isbeger, krydderglass og drikkeyoghurtflasker (alt vaska, selvfølgelig) kan selvfølgelig brukes!
Kurver i tekstil fra IKEA (Duktig lekemat) i den øverste hylla, mens lekematen ligger i en av Trofast-kassene
Håndmalt kjevle pynter opp på veggen. Den fikk jeg til en bursdag eller jul for mange år siden
Den lille hylla med skuffer fant jeg i bruktbutikken her og malte hvit
Dukkeserviset er gammelt, men jeg husker ikke hvor det kommer fra.
Vi har mer av det også, men det fikk ikke plass... ;-)
Ja, jeg er ganske så fornøyd!
Så nå gleder jeg meg til å høre ungene leke og kose seg der oppe i morra! Jeg må bare sette opp trappegrinda igjen før jeg legger meg... Så da bør jeg vel gjøre det nå med det samme...
God natt :-)









1 kommentar:
Det ble jo KJEMPEBRA!!! Kan tenke meg at ungene blir fornøyde!
Har forresten en utfordring til deg inne hos meg:)
Legg inn en kommentar