"Livet består ikke av å vente ut stormene. Det handler om å lære seg å danse i regnet!"

søndag 1. august 2010

Jeg støver!

Jeg støver, men jeg støver ikke ned... Det gjør jeg ikke. For så gammal er jeg ikke enda. Heldigvis. Men at det støver av meg nå, er det ingen tvil om. Jeg har nemlig brukt deler av dagen med pussemaskin. Egentlig er det litt moro å pusse, men man får jo både klær, øyne, nese, munn og hår fullt av pussestøv.
Altså... Det er ikke så himla morsomt å pusse alt mulig rart. Men store, rette flater uten krinkelkroker, profileringer eller skjøter er helt prima. I dag har Det Store Prosjektet blitt påbegynt! :-D

I gangen vår står det nå:
* 2 kryssfinerplater (120x100 cm). Ferdig pusset og med avrunda hjørner på den ene kortsiden.
* 2 tjukke planker (2,4 x 200 cm). Ferdig kappet, men ellers har jeg ikke gjort noe med dem enda.
* 5 tjukke lekter (200 cm lange). Ferdig kappet, men ellers urørte
* 2 tynnere lekter (200 og 240 cm lange). Den ene er ferdig kappet. Den andre må jeg fjerne et stygt kvistsår og skjøte
* 1 Billy bokhylle (40 x 106 cm). Flatpakket fremdeles. Skal kuttes litt øverst etterhvert
* 1 Billy bokhylle (80 x 106 cm). Også flatpakket. Skal også kuttes litt øverst etterhvert
* 1 Malm kommode med 2 skuffer (40 x 55 cm). Også denne flatpakket.
Og ikke minst...: MASSE verktøy og lang skjøteledning.
Ja, også alt det som vanligvis står i gangen, da... Klær, sko, barnevogn, vedovn, 3 hjørnehyller i tre som skal males hvite... Sånt dilldall.
Forresten, det står også en demontert Trofast "tripp-trapp"-stamme med hyller og bokser der. Den veit jeg ikke hvor vi skal ha enda, men jeg finner det helt sikkert ut. Etterhvert. :-D

Men jeg må fortelle noe annet også!
Jeg har fått bursdagspresang på forskudd!!
Brother MFC-5890CN multiprinter som kan printe helt opp til A3! Den kan også scanne, kopiere og den har minnekortlesere. Også har den til og med fax - for dem som liker det!
Snille, snille svigerforeldra mine! <3 TUUUUSEN TAKK! :-D
Dessuten kom han med symaskin til meg, så nå kan jeg begynne å sy litt igjen etterhvert. Jeg gleder meg! :-D Trenger bare å få tak i olje til den sånn at vi får smurt maskineriet før den tas i bruk igjen.

Da svigerfar kom i går hadde han også med seg bursdagspresang til K.J. Min bestevenninne i Bergen hadde fått tak i Reima overgangsdress til ham, og det passer finfint nå som han skal begynne i barnehagen :-D

Livet smiler! :-)
Ha en god kveld!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails