Det Store Prosjektet er ny seng til Den Unge Damen. Og det skal ikke være bare-bare, nei. Her er det snakk om halvhøy seng (med madrassmål 90x200 cm) med kommoder og hyller under. Og etterhvert kan det godt hende at det kommer en sengeskuff under. Så har hun ekstra soveplass når hun har venner på overnattingsbesøk. Men det tar vi oss ikke råd til nå. Imens har hun da plass til to kasser med leker (Barbiesaker i den ene, Lego i den andre) under. Og det er jo også praktisk. :-) Den ene hylla har jeg også tenkt at skal kunne fungere som Barbiehus.
Men ikke nok med det. På den ene kortsiden får hun dør. Dør inn til et lite, hemmelig rom. Så veldig hemmelig blir det egentlig ikke, for døra er veldig tydelig, og inni det rommet (som da blir bak kommodene og hyllene) blir det plass til vacuumpakka dyner og puter, samt bamser. For det er det MANGE av på det rommet!
Arbeidsskisse. Det endelige resultatet vil avvike endel fra tegningen.
Vi har fått flere i familien og venner til å skrive ned ord som beskriver henne på hver av bokstavene i navnet hennes, og så har vi tatt det ordet, per bokstav, som har gått mest igjen, for da er jo den Den Gjengse Oppfatning av henne.
Hver bokstav med tilhørende ord, skal males/skrives i hver av regnbuens farger. Resten blir hvitt.
Pussige barn
Deler av dagens arbeid: Ferdig pusset sengeside med dør og greier og greier! :-D
Ulempen, hvis man kan kalle dette luksusproblemet en ulempe, med denne senga, er at vi nå ikke får plass til Trofast'en på rommet hennes lenger. Så det er meget mulig at jeg må finne på noe veldig lurt med tanke på oppbevaring og sånn... Ja, oppbevaring av leker, selvfølgelig. Hun har utrolig mange småleker, som My Little Pony og PonyVille, Jungle/Puppy/Kitten/Horse/Pony/althvadetnåheter in my Pocket-leker og figurer, Barbie, andre slags dyr og andre slags smådilldalleker... Ja, PollyPocket er det også i samlinga... Og da er Trofast-boksene perfekte! Lekene er sortert etter type og de er borte fra gulvet når de ikke er i bruk.
Nå vil vi jo få plass til endel saker og ting i hyllene og kommodene der, men ikke alt, tror jeg... Kanskje jeg må ønske henne en annen type Trofast-sak som kan ta resten. Ellers har hun jo et kott på rommet sitt også som vi sikkert kan få stappa noe inn på... Kanskje... Dette må jeg tenke mer på!
Så nå skal Størstesøster M. få den senga som M.E. nå sover i, og den senga som M. har brukt til nå, skal vi sette vekk. Jeg drømmer om lekehytte på hytta, så vi kvitter oss ikke med den senga. For jeg har tenkt at lekehytta på hytta skal være stor nok til at den senga kan stå der - som både overnattingsmulighet og som sofa. For det er en brisk med rygg og sidestøtter. Da trenger jeg bare å sy noen gode puter og et senge-/sofateppe, og så er den saken biff. :-)
Her om dagen så M.E. og jeg i bloggen til vår tidligere nabo i vest. Og der var det bilder av hennes to yngste iført hjemmesydde "Wanapiz"-er.Og det vil nå også M.E. ha. Vel... Hva syns jeg egentlig om OnePiece'r? De ser gode ut å krype inn i så lenge man er inne i sitt eget hus, helst med blendingsgardiner foran vinduene, lysene slukket og i total ensomhet, sånn at ingen kan se hvor teite man ser ut mens man koser seg i OnePiece'n sin. Personlig vil jeg nok aldri skaffe meg noen OnePiece selv. Men ungene mine kan gjerne få det hvis de vil - og så lenge jeg ikke trenger å betale mangfoldige kroner...
Så jeg ringte min gode venninne og spurte om jeg kunne få låne mønsteret på "Wanapiz"-en hun har sydd til sine. Og det får jeg. Så da er det bare å skaffe symaskinolje og smøre maskineriet, kjøpe stoff og så frese igang symaskina og late som at det også er noe jeg kan få til... ;-) Jaggu føler jeg meg handy for tida!
Vel... Nå tar jeg med meg min handy'e kropp og finner senga mi...! I morra blir en litt mer travel dag, så da er det best å få et par-tre timer på øyet først. :-)
Natta!








2 kommentarer:
Spennende prosjekt for hele familien, de pussende barna så da glade og fornøyde ut selv om de var satt i arbeid. ☺
Hihi, veldig bra beskrivelse av onepiecen!!!!
Legg inn en kommentar