"Livet består ikke av å vente ut stormene. Det handler om å lære seg å danse i regnet!"

onsdag 11. august 2010

Hvordan få flere besøkende?

Jeg sitter her og ønsker meg flere kommentarer. Jeg syns det er utrolig koselig å få kommentarer fra de som er innom og leser om vår egentlig ikke så himla spennende hverdag.
Nå er min blogg strengt tatt ikke noen morsom blogg, slik som bloggene 'Pias Verden' og 'Innerst i veien'. Det er heller ingen blogg med mye håndarbeid/håndverk, slik som Barbro, Snuskebassa og Bonka Rakka har. Ei heller noen interiørblogg, slik som bl.m.a. T Interior.

Min blogg handler egentlig ikke om noen verdens ting. Bare om min, Kali-mannen og Kali-barnas hverdag. Og om alle mine drømmer, planer og prosjekter - som er mer eller mindre vellykka og ferdige :-P
Men hva skal man skrive om dersom man ikke skriver om sitt eget liv?

Etterhvert veit jeg at det kommer til å bli litt mindre ferieprat. Litt mindre barnehageinnkjøringsprat. Litt mindre skolestartprat. Og MYE mer hvaialledagerdriverKali-mednåååååda-prat!
Om en drøy uke skal jeg finne fram skolebøkene igjen, og virkelig sette igang med studiene igjen etter lange tider med "ferie"... Jeg skal også dra fram symaskinen og begynne å sy igjen. Jeg skal finne fram heklenål og strikkepinner igjen. Jeg skal snekre ferdig senga til Husets Prinsesse. Jeg skal... Åh, det er så mye jeg skal!
Og det kan jeg jo blogge om...! Men er det interessant å lese om? For andre enn dere i familien min?

Jeg har også snakket med min gode venninne, som driver nettbutikken Flimsy & Pomona, om hun har lyst til å donere noe til en Give Away. Men blir bloggen min mer interessant om jeg gir bort noe? Eller er det ingen vits? Skal jeg da fortsette å skrive stort sett retta mot familien og vennene mine, som kjenner meg og mine godt? Eller...?
Jeg er rådvill...

Hva vil DU lese om?
Og skal jeg ha en Give Away eller skal jeg la være?
Legg igjen en kommentar og si din mening :-)

4 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Takk for kompliment. Først og fremst skal man skrive for seg selv. Ja, det er selvfølgelig artig å få flest mulig kommentarer, det gir en vann på mølla. Men du skal kose deg med bloggen din, skrive om stort og smått som opptar deg, Det skal være GØY å blogge!

Give-awaer elsker vi og dette er også en fin måte å få folk inn til deg ved at vi som deltar linker i margen og leserne blir nysgjerrige. Benytt deg også av give-awaybloggen (link hos meg).

For å sørge for trafikk inn til seg selv må man være akriv kommentator hos andre. Det er du jo. ☺

Venter spent på lotteri.

Rødhette sa...

Enig med Elisabeth. Selv om jeg er fersk blogger, så skjønner jeg at hvis jeg selv skal holde interessen min for blogging oppe, så må jeg føle det lystbetont. Det er ikke lystbetont å føle at man må skrive om ting som man selv ikke interesserer seg for.

Synes du er flink, jeg! Du har din egen stil, og det skal du fortsette med. :)

Pia sa...

He he, ikke lett,nei, dette med blogging. Det er et MYLDER av blogger der ute, veldig mange gode blogger. Så det at man får lite kommentarer behøver ikke å bety at ingen leser bloggen din, eller at den er dårlig.
For et år siden hadde jeg vel 3 følgere og fikk en kommentar i ny og ne. Nå baller det liksom på seg.
Giveaway gir deg oppmerksomhet der og da, men du må liksom ha noe annet å by på enn kun giveawayen, ellers kommer folk innom kun pga den. Og det er jo egentlig meningsløst.

Du har humor, du har sjølironi. Bruk det. Skriv som du vil, du blogger vel for egen del?
Noe jeg har erfart, er at det er lurt å ikke skrive for mye, og å holde seg til kun et tema i hvert innlegg. (Og det der med å ikke skrive for mye er vanskelig hvis man egentlig mar masse, masse å skrive!!)
Å være aktiv i andres blogger er også lurt!
Og så forventer jeg "Littlest Ået shop"-innlegg sånn at jeg får vite hva jeg går glipp av;)

Kali- sa...

Takk jenter, for gode kommentarer :)

Ja, jeg blogger først og fremst for meg selv, familien og venner som liker å følge med.
Men så er jeg så sløv at jeg glemmer å blogge ofte nok til å bare klare å holde meg til ett - maaaax to - temaer i ett innlegg, så da baller det på seg. ;) Og det er som regel fordi jeg blir sittende og hoppe mellom blogger i stedet for å skrive selv :P

Og Pia: Selvfølgelig (!!!) kommer det full rapport fra Littlest Pet Shop VIP-kveld! Du kan tro det er ei frøken som gleder seg! :D Teller dager og greier!
Jeg gleder meg jeg også, faktisk! :) Strålende at du kunne gi bort din egen invitasjon :D

Related Posts with Thumbnails