Nå er jeg på et hotell i Norge. Tenkte dere kunne gjette hvor jeg er, jeg. Kan jo være morsommere det, enn at jeg forteller det selv :P
Ja, jeg er altså i Norge. Et sted på det tjukkeste av landet vårt.
Det er nære unna fjellet, men ikke helt oppå. Selv om det er et fjell som har fått navn fra dette stedet også.
Hotellet er svart med røde karmer og lister. Ja, utvendig, altså. Det har både hotellrom, hyttepark, leiligheter og motell, eget vertshus og pub. Dette hotellet er hovednæringen på dette stedet i landet vårt.
I nærheten av dette hotellet ligger en stavkirke, pent plassert i midten av en middelalderpark.
Inne på hotellet kan man gå i badeland, det er lekerom, bowling og trimrom. Det er også et spa her.
Logoen til dette hotellet, er en bjørn som holdet er slags horn eller noe sånt.
Nå må dere ha gjetta hvor jeg er, vel?!
Jo, jeg skal til en hovedstad. I Europa. Denne byen er bl.a. kjent for en mur - og allerede nå bør dere vite hvilken by jeg skal besøke. Trenger dere flere hint?
Vel... Dere skal få et par hint til likevel:
- Dette landet er med i EU, og vi betaler altså med Euro.
- Det har vært krig i dette landet - sånn ca på 40-tallet - og noen av de bomba bygningene er ikke restaurert
Passet mitt rakk ikke å komme fram tidsnok med posten, så jeg fikk et nødpass imens. Selvfølgelig kom passet mitt med posten dagen etter at jeg dro til det hotellet jeg nå oppholder meg på, men da var det jo for seint - fordi jeg skal direkte herfra til neste destinasjon ;)
Jeg gleder meg veldig!
Har aldri vært i det landet før, så det skal bli stas! :-D
Så nå er det gubbens tur til å være hjemme med barna, mens jeg er utenlands og opplever verden ;)
...mon tro om Tassen får vannkopper mens jeg er borte? Ja, for vi bestilte vannkopper for to uker siden (playdate med vannkoppgutt), så da er det jo tid for at de skal komme nå i løpet av noen dager ;) Men det bør nesten nevnes at jeg ikke bestilte vannkoppene før jeg visste at jeg skulle på utenlandstur, altså! Denne turen fikk jeg vite om for bare en uke siden :)





7 kommentarer:
Ha! Jeg vet hvor du er. Den var lett! Men jeg vet ikke hvor du skal :)
Jaja, ved å tenke seg om to ganger og lese innlegget skikkelig, så er det lett å vite hvor du skal også :)
Har vore på plass nr 1, men ikkje på plass nr 2.
God tur og auf wiedersehen!
Kos deg på tur;-)
Kos deg på tur og gratulerer med gevinst hos Åpent Hus. ☺
Jag tror att även jag kan gissa vart Din resa går! Din blogg är så härligt sprallig och glad, och Dina små barn så ljuvliga!
Tack snälla för Din kommentar hos mig, tyvärr så vann Du inte min tävling!
Agneta
Hei!
Så kjekt å høre fra deg da!
Det var jammen med lenge siden.. 3 år ca faktisk;)
ser du har fått en liten til du også:) er vel full rulle hos dere også da?;)
jeg har også fått en liten siden sist.. han er 10 mnd.. og så er det Martin på 3 år.. som ble født rett før dere flyttet.. stemmer ikke det? og selvsagt Malene ja.. som Maiken lekte med:) ser Maiken er blitt så stor og flott jente! skikkelig skjønn var hun:)
da gleder jeg meg til å følge deg og dere fremover:) ha en finfin dag.. så "snakkes"vi!
Legg inn en kommentar