Snuppa og klassevenninna hadde karnevalsbursdag i skolens gymsal i går, og i dag har vi hatt kjempekoselig besøk av Mimmi, Oldis og Oldemor.
I barneselskapet kom alle mulige slags barn... Alt fra Ben10, politi, Robin Hood og hekser til sjørøvere, cowboyer og prinsesser. Og hele to smurfer - deriblant min store lille smurf!
Det var virkelig heeeeeelt genialt å ha bursdagsselskap i gymsalen! Vi hadde også skolekjøkkenet til rådighet, og det var deilig å ha spising og leking i to forskjellige rom. For det er utrolig hvor mye som faller ned på gulvet når 26 barn skal sitte og spise. ;-)
Inne i gymsalen hadde vi disco og leker, og ungene herja seg akkurat passe svette og slitne, og så gikk vi inn på skolekjøkkenet og spiste pølser. Etter at pølser var fortært, gikk turen inn igjen i gymsalen, hvor pappa'ne hadde satt 25 stoler i en stooooor ring - og det var klart for stolleken! Det var kult!
Og etter stolleken var det inn igjen på skolekjøkkenet for kake og is.
Men tida fløy litt ifra oss, så det ble noen mammaer og pappaer som måtte stå og vente til kakestykkene var spist opp før de kunne få med seg barna sine hjem igjen ;-)
![]() |
| Kakelys må til. 2 x 7 lys ble blåst ut samtidig :-) |
Også så mange gaver a gitt! Himmel og hav og alt derimellom! Det var så mye flott! :-D Og av nærmere 30 gaver, så var det bare én ting som gikk igjen i to av pakkene - og det var en nøkkelring (hjertenøkkelring). Men de var i forskjellige farger, så helt like var de faktisk ikke... Utrolig! :-D
Vi har også blitt enige om at 50 kroner holder for gaver til klassekamerater, og det er nok mange som har fått dreisen på å handle på salg, for her var det mye som oversteg "grensa", ja...!
Det var også noen som hadde gått sammen og spleisa på gave, og det var jo også helt genialt!
Jeg kunne skrevet opp hele gavelista her, men da blir jo hele blogginnlegget bare gaveliste... Så jeg lar det være denne gangen, men sender en stor (!!!) takk til alle som har gitt bursdagsgave til Smurfen - og som leser dette her :-)
![]() |
| Noen gaver... |
Mens vi var i gymsalen med ungene, så var mamma (Mimmi) her med Minsten. Og de hadde det kjempekoselig! De lekte mye sammen, spiste middag, tøysa og tulla, spiste kveldsmat, tok medisin og så var dagen slutt for tassen kvart over 7. Deilig at det gikk så bra, for små'n er temmelig kresen på hvem som får lov til å legge ham ;-)
Og da vi kom hjem en snau time senere, var oppvaska tatt og vi kunne sette oss ned sammen med Smurfen og pakke opp alle presangene (for det hadde vi bestemt oss for på forhånd at skulle tas hjemme, for det er ikke alltid lett å passe på alle småting og sånt - og ikke minst vite hvem som fikk hva - når det ble forventet ca 60 gaver tilsammen).
Og i dag var det altså Mimmi, Oldis og Oldemor som var her. Ja, Mimmi overnatta fra i går, da... Det var mest praktisk :-)
Da spiste vi lyse og brune (store) muffins (nei, ikke cupcakes. Muffins!), popcorn og Smarties. De voksne drakk kaffe, Småen drakk saft og Smurfen og jeg drakk brus ;-)
Nå sover Tassen, Snuppa sitter og lager Bindeez-kunst, Herr Far i Huset ser på fotballkamp og jeg... Jeg sitter her!
Vi sitter i mørket. Med bare masse levende lys rundt oss. Koselig! Deilig! Rolig...
Ha en fantastisk Earth Hour- / Landskamp-kveld!
Heia Norge! ;-)







3 kommentarer:
For en fantastik herlig smurf!
Skjønne smurfen ♥ Høres ut som en meget vellykket feiring :) *♥*
Åååååååååå såå fiiiiin smurfine!!!!!!
Legg inn en kommentar