| Google viste meg fine bilder av fastelavensris, og dette bildet fant jeg på denne adressen |
Så unger og mor fikk på seg matchende blå vinterdresser, høye vinterstøvler og luer - og så satte vi snutene våre mot skogen. Snupps og mor skulle
Etter 20 meter nedover åker'n ble tassen lei av å bare sitte. Men jeg dro ham tappert videre, vel vitende om at avbitertanga lå trygt i dresslomma og at bjørketrærne var innenfor synsvidde, mens jeg overhørte klaginga bak meg.
Men da vi kom ned til skogkanten var klaging gått over til sutring, og mor og snupps var småslitne i beina og melkesyra sprengte i lår og legger, så oppdager vi... Det er skråning ned til trærne. Og oppå åkerkanten var det nedoverbakke - mot skråningen. Så da kunne ikke tassen bare bli sittende i akebrettet, og ikke turde jeg å kave meg nedover skråningen på jakt etter en og annen pinne.
Så hva tror dere skjedde?
Joda. Jeg snudde på hælen og dro og kavde meg selv og en lite samarbeidsvillig tass på akebrett oppover åker'n igjen. Og åker'n er kuppert, så det var ikke bare-bare. Heldigvis hjalp snupps til å dytte akebrettet da det ble stående fast i mine dype fotspor. Men fastelavensris ble det ikke i år, gitt! Pinner fikk være pinner, og ferdig med det.
Heseblesende kom vi oss opp til gårdsplassen igjen, men skulle tassen inn da? Nei. Han skulle gå og dra på akebrettet sitt selv, han. Men han skulle ikke være ute. Så... Han skulle ikke inn - og ikke være ute... Enkelt? Hah!
Men boller med krem og syltetøy ble det :-D
Det ble litt senere enn planlagt, men sånn er det når det er både fastelaven, barneselskap for ei klassevenninne av snuppa og 5-mil på TV ;)
![]() |
| Fastelavensboller 2011 - hjemmebakt by mor & datter :D~ |
Så i går var altså Den Unge Damen i bursdagsselskap. Karnevalsbursdag. Hun ville være tryllekunstner. Og det fant hun ut etter at alle butikker var stengt, og vi har ikke flosshatt i huset. Heller ikke dress i størrelse 134. Men tryllestav og andre trylleting hadde vi i hus. Men hva skulle vi gjøre nårvi manglet kostyme? Jo, vi satte oss ned og tenkte. Grublet og forsøkte å finne muligheter. For tryllekunstner skulle hun være!
Så da ble kostymet sånn her:
* Mørk dongeribukse (med lommer)
* Mørk genser
* Cowboyhatt (som vi pynta med et rødt bånd)
* Kappe i sølv (laget av en gardin som a mor fant på loppis i fjor)
* Pose med trylleting
* Tryllestav
* Hånddukkekanin til å trekke opp av hatten
![]() |
| Fortryllende tryllekunstner ♥ |
Og jenta hadde til og med trylleshow foran 20 barn og 4 voksne! Det var 22 barn tilstede, men snupps trengte selvfølgelig en assistent, og det ble selveste bursdagsbarnet. Hun hadde vært hos oss dagen i forveien og øvet litt på sin assistentoppgave, og de var så flinke! Både tryllekunstner, assistent og alle barna (som faktisk satt stille og så på i nærmere 10 minutter) :-D
Og mor var kry! ♥
Nå er min lillebror på besøk, og snupps gleder seg til å vise onkel noen triks etter skoletid i dag. :-D Det var tross alt ham hun fikk tryllesettet av, og onkel gleder seg masse til å se på et helt ekte trylleshow senere i dag!
Ha en fortryllende dag - med eller uten illusjoner
Du verden og jøyegosjameg - det glemte jeg jo! I går var det 1 år siden nyåpninga av bloggen min.
Hurra for bursdagen til bloggen!





3 kommentarer:
Fastelavnsris blir for mye av det gode - imponerende nok at dere slo til med boller:)
Skjønner at det var stas med karnevalsbursdag og trylling!
Gratulerer med bloggårsdag! *fanfare og fyrverkeri* Verdens søteste tryllekunstner helt klart! Og boller må man jo ha på fastelaven. Fastelavensriset stod vi over her i huset også, vi er jo allergiske mot bjørk så det er en god unnskyldning, hihi! *♥*
Fastelavnsris er det ikkje her i huset heller. Blir berre nysing av det ;)
Og tryllekunstnaren var skikkelig flott - hadde glatt gått på det om du hadde sagt kostymet var kjøpt.
Legg inn en kommentar