"Livet består ikke av å vente ut stormene. Det handler om å lære seg å danse i regnet!"

tirsdag 8. mars 2011

Jula varer helt til påske

...hvertfall her i huset - når det kommer til kaker og godterier.
For selv om det ikke er sant (fordi at derimellom kommer faste) så har jeg aldri brydd meg stort om akkurat den detaljen der.
I alle år - fra jeg var liten jente - har jeg spart på godterier.
Mamma har fortalt mange ganger om da jeg var liten og hadde godteriet til pynt på rommet mitt... Julegodtet måtte kastes til påske. Da kom nytt godteri inn. Rødt godteripapir ble byttet ut med gult. Nisser ble byttet ut med kyllinger. Påskegodtet ble vel kastet en gang det også - i god tid før nytt påfyll av julegodter, vil jeg tro ;-) Kanskje i sommerferien?

Dette bildet tok jeg nå for bare noen minutter siden. Datoen er 8. mars 2011, og hva ser vi?
Jo...:
* 1 eske Dessertsjokolade
* 2 esker Gode Ønsker (1 halvspist. 1 uåpna)
* 1 glass hjemmelaget konfekt (takk kjære stesønn)
* 1 boks pepperkaker
* 1 boks konfekt
* 1 boks til med pepperkaker
* 1 boks med tyske skiver 
* Ytterligere 1 liten boks med pepperkaker
* 1 sjokoladenisse av det håndlagde slaget
* 1 sjokoladenisse av det fabrikklagde slaget
* 1 halv pose juleskum
* 1 pose sjokolade
* 1 pose snøkuler (sjokolade)
* 1 skål lørdagsgodt (Snuppa sitt) fra halvannen uke tilbake. Eller var det 2,5 uker, mon tro?

Lurer på om det er genetisk, jeg... Dette med godterisparing... Og kanskje også smittsomt? For Herr Far i Huset har også begynt å spare mer og mer på snopet med åra ;-)


Har du spist opp julekakene dine?

6 kommentarer:

maska sa...

Her er det bare litt pepperkaker igjen.
Har noen "skapmus" her, så det blir nok snart borte. Har et fat med nøtter her som snart havner i en nøttestek.
Ha en flott dag.

Mie fra Mies Mirakler sa...

Her har vi for en uke siden fortært de 3 siste skumnissene, og pepperkaker har vi fortsatt ;D Skolegutten og jeg har hver vår boks med snop hvor vi oppbevarer godsakene, og vi kan begge spare på ting i evigheter, er ikke lite godteri som har måttet gå i bosset her i huset nei... ;) *♥*

Pia sa...

Julekakene er borte. Men ser at de forsatt har pepperkaker på halv pris på butikken. Og påskemarsipanen er på plass;)

Åshild sa...

Noen få goro gikk i søpla i slutten av januar. Ellers er godteri ferksvare her i huset. Vi må ha vår daglige bit sjokolade etter middag. Mer kan vi ikke ha i huset - da spiser vi mer.

Lev Livet Lett Lokki sa...

Ja julekakene fløy på hue i søpla for en lite tid tilbake... når de gir etter når du tar et tygg - nei da altså...
Morsomt innlegg - og du kos deg litt med godsakene da - du trenger ikke vente helt til mai med det altså :))
Ønsker deg en finfin uke :)
Klem Lokki

Allis i Eventyrland sa...

Så koselig at du ville være med på give awayen min! :)

Jeg håper du og dine får en fiiin søndag!

Related Posts with Thumbnails