Men Hege: Jeg tar utfordringen! Og her kommer'n... Endelig ;-)
Utfordringen går ut på følgende:
Svar på 30 spørsmål, ta bort ett, lett til et nytt. Og vips!
Hvis man ikke har annet å gjøre, så fører man den videre til 5 personer :-)
Den går egentlig på engelsk, men jeg liker norsk bedre, så jeg oversetter den sånn cirka riktig til norsk, jeg...:
1. Hva er din nåværende besettelse?
(i vilkårlig rekkefølge:)
* Ønsket om et eget - og egnet - sted å bo
* Ungene og familien min
* Blogglandias mange innbyggere
* DIY-prosjekter
* Loppe- og bruktmarkeder
2. Hva er det til middag?
Fisk, regner jeg med3. Hva var det siste du kjøpte?
Ullfrottébukse og -jakke (av merket Janus) til meg selv. Lilla sådan! :-D
4. Hva hører du på akkurat nå?
Sexy på P3. Det er en sang med La-la-la-la-lalla-la i refrenget...5. Hva er din favorittdrink/-drikke?
Urge6. Hva er din favoritt iskremsmak?
Vanilje7. Hva syns du om personen(e) som sendte deg denne utfordringen?
Hege er utrolig skjønn! Jeg liker Hege!8. Hvis du kunne reist hvor som helst i verden... Hvor ville du dratt?
Island9. Hvilket språk har du lyst til å lære deg?
Et rart et... Finsk eller russisk eller islansk, tenker jeg...10. Hva er din favorittfarge?
Lilla11. Hvis du hadde 100 engelske pund nå, hva ville du brukt dem på?
Noe gøyalt... Hvor mye er 100 pund? Sånn rundomkring 1000 kroner?Kanskje et kompakt digitalkamera som passer perfekt i jakkelomma når jeg er ute på kortere trasketurer. Det hadde vært kjekt!
12. Hvilken bok leser du nå?
Jeg kunne skrevet at jeg leser Shakespears samlede verker eller noe lignende og virket sofistikert og sånn. Men det skal jeg ikke skrive. For det er ikke sant.Jeg leser en serie av Margit Sandemo om noen sorte riddere som ikke har tunger og sånn... Er på bok 5 nå, og det er en forbannelse og en gåte som ingen vet om, men som krever et svar for ellers dør mange folk når de er 25 år... Nemlig. Ja, også er det noen inkvisisjonsmunkegjenferd med i historien også... Det trengs.
Det siste året har jeg brukt på å lese først Isfolket, så Heksemesteren, så Lysets Rike og nå denne om disse ridderne. Jeg har lest Isfolket, Heksemesteren og Lysets rike før...
Når jeg er ferdig med den og den en serie til av nevnte forfatter, skal jeg hive meg over Egelands bøker. Igjen. Også skal jeg ønske meg den nyeste. :-)
13. Beskriv din personlige stil:
Kreativ! Et finere ord for rotete orden? Eller var det ordna rot?
14. Hva skal du gjøre etter at du har svart på disse spørsmålene?
Jeg skal gå på do. Og så skal jeg kjøre og hente Maiken på skolen.(Klokka er akkurat nå 12:40, og jeg må dra... Men publiserer senere. Så det så!)
15. Hva er din(e) favorittfilm(er)?
(i vilkårlig rekkefølge:) * Snatch
* Lock, Stock and Two Smokin' Barrels
* Alice in Wonderland (den nye med Johnny Depp)
* Millennium-trilogien
* Ringenes Herre-filmene
* Harry Potter-filmene
* Shagma (franske tegnefilmer fra min barndom. Har sesong 1 på DVD :-D)
* Det var en gang et menneske (også tegnefilmer fra min barndom - som jeg også har på DVD)
* Fleksnes-filmene
* Trond-Viggo-filmene
...og sikkert en hel haug flere!
16. Hva inspirerer deg?
Oi, den var vanskelig... Jeg lar meg inspirere av det meste, jeg... Blogger, bøker, magasiner, barna, TV, venner, naturen... Alt og alle, egentlig. :-)17. Hvilken film har du sett i det siste?
Dette spørsmålet bytter jeg ut med et annet, for jeg ser faktisk sjelden på film, så jeg kommer ikke på noen...Så fra nå av blir det sånn her:
17. Hva er din beste egenskap?
* Jeg prøver alltid å gjøre det beste ut av enhver situasjon* Å kjøpe vårt eget hjem en gang. Å kunne bestemme selv og føle at vi betaler for noe eget. :-)
19. Samler du på noe?
Jepp! Skatter! ...eller skrot som andre så smålig kaller det...Men egentlig samler jeg på mynter. Hovedsakelig norske sirkulasjonsmynter. Den samlinga har min svigerfar sørget for at kom igang... Og snille svigerfar har også kjøpt myntene. Og permene. Og alt. Og min morfar har også bidratt med noen mynter. Den samlinga skal bli Minsten sin når han blir stor :-)
20. Hvor mange ganger trykker du på "utsett vekking"-knappen før du står opp?
Jeg aner ikke. Men jeg har første alarm på mobilen 20 minutter før jeg bør stå opp. Som regel står jeg opp 30 minutter etter første alarm - altså 10 minutter etter at jeg burde...21. Hvilken årstid liker du best?
Høsten, tror jeg... Egentlig liker jeg alle, men det er noe spesielt med høstens farger. Også liker jeg ulltøy, levende lys, pledd og fyr i peisen. 22. Hva er din favorittlukt?
Jeg liker lukta av nyvaska hus. Men jeg liker lukta av nybakte kanelboller bedre. Nå har jeg lyst på kanelboller...
23. Hva er ditt favorittgodteri?
Paprika-chips
24. Hvilke(t) TV-program må du få med deg?
* Gray's Anathomy* Privat Praksis
* Tree Rivers
* The Event
* House
25. Da du var liten...: Hva ville du bli når du ble voksen? Og hva ble du?
* Aller først ville jeg bli svensk butikkdame (for de damene på Sparegrisen i Charlottenberg var så søte)* Så ville jeg bli arkitekt
* Så ville jeg bli advokat
* Så ville jeg bli journalist
* Så ville jeg bli fotograf
* Så ville jeg bli førskolelærer
* Jeg ble ufør.
Men jeg tror jeg vil passe fint som kontorrotte en gang...?
26. Om du hadde hatt en ettermiddag alene hjemme, hva ville du brukt den til?
Jeg har stort sett alle dager hjemme alene, så jeg ville invitert gode venner på besøk27. Ditt beste ferieminne fra sommeren 2010?
Da vi hadde alle ungene med på hytta ved Mjøsa :-)Også da vi kom hjem og vi bygde senga til Maiken sammen ♥
28. Hva er din favorittsang?
Hva er detta for spørsmål? Kan man velge bare én?Jeg syns 'God and Satan' er finfin akkurat nå, men om det er min absolutte favoritt? Nei, det er det nok ikke... Jeg liker så mangt, jeg...
29. Hva er ditt favorittmagasin?
Rom 12330. Hva er det beste med dagen i dag?
At jeg fremdeles surfer på lykkebølgen etter at Minsten stod en stund alene - flere ganger etter hverandre - i går. Vi ble superstolte og superglade alle sammen - og Minsten var raus med applaus til seg selv over egen bragd - og det var vi andre også :-)I dag skal vi fortsette å trene på den ståinga uten å holde fast :-D
Og så skal jeg sende den videre til 5 andre, ja!
Da velger jeg:
* Mimmi i Grobua
* Elisabeth innerst i veien
* Barbro i sitt lille atelier
* Jannepålanne
* Trine som kan hele Akka-bakka-bonka-rakka-regla på rams
Tusen takk til Hege som sendte den til meg for evigheter siden - og håper dere tar stafettpinnen videre, jenter! :-D
Ja, også har jeg fått en søt award fra min mor ♥
Reglene for denne awarden er:
1) Takk den du har mottatt prisen fra
2) Kopier awarden til bloggen din
3) Fortell om 3 ting du liker å gjøre
4) Gi prisen videre til 5 stykker du føler fortjener den
Som det veloppdragne og lovlydige mennesket min mor har
1) Tusen takk for kirsebærpris, mamma! ♥
2) -->
3) Jeg liker å...:
* Le og tøyse
* Diskutere med min onkel
* Være med familie og venner
4) Jeg velger å sende denne videre til.... *trommevirvel*
* Elisabeth innerst i veien
* Barbro i sitt lille atelier
* Ellen i sin kreative krok
* Trine som kan hele Akka-bakka-bonka-rakka-regla på rams
* Jannepålanne





6 kommentarer:
Gratulerer med award! Å så arti det var å lese om deg :)
Gratulerer med velfortjent award.
Så kjekt å lese mer om deg.
Ønsker deg en fin onsdag.
Klem
Hei
Gratulerer så mye med award..Artig å bli litt mere kjent med deg igjennom 30 flotte svar..ønsker deg en fin dag
Klemmer fra Fruen
Hææ...
Enda en utfordring! - og ikke mer enn 30 spørsmål..gulp...
Hva med de jeg skal gi den videre til da..hehe...de blir nok like glade som jeg ble nå..sukk...
Neida, jeg tar den jeg..(snakkes i august):)
MIMMI
Ohoi, det var litt av en utfordring. Takk. Gøy å lese om deg.
Hehe, den hadde jeg nesten glemt:). Kjekt å lese om deg og kjekt at du tok deg tid til å ta den:). Flott at gutten har gått to skritt!!!!! Går framover nå!
Legg inn en kommentar