På tirsdag satte jeg igang Prosjekt Ullbukse til Tassen - uten mønster.
Jeg parkerte fua godt nedi sofaen med Topp ´t Tå-garn, tjukke pinner og legeintriger på TV2. Jeg hadde absolutt ingen idé om åssen jeg egentlig strikker ullbukser, men tenkte at jeg egentlig bare fikk prøve meg fram. Så da gjorde jeg det!
Jeg kom temmelig godt igang og strikka litt hver dag... Unntatt på torsdag og fredag, for da var jeg ute på vift (eller foreldremøte i barnehagen på torsdagen og familiesamling med mange andre småbarnsfamilier på fredag), men i går ble faktisk buksa ferdig. Og den passa til og med!
Men før den ble ferdig, fikk den ny bolig på torsdagen. Ja, for da fikk jeg nemlig pakke i posten! :-D
Hva jeg fikk? Jo, det skal jeg fortelle...!
Jeg fikk en glad veske fra Camp Cirrus - som jeg vant på lotteriet til Åpent Hus forleden! :-D
Den er stor og hvit med store grønne sirkler og med røde bærehanker! Det lå også tre badges med, og de pryder nå veskens framside :-D
Jeg ble så glad da jeg fant Åpent Hus-bloggen, og koser meg ofte med nye innlegg derfra. Og det gjorde så absolutt ingenting å vinne lotteriet heller ;-)
Og når jeg nå først er inne på temaet Give Away... Mamma'n min trekker sin første gi-bort i morra etter kl 17:00, og har nå annonsert at alle som har tatt lodd på denne give away'en får ett ekstralodd på neste give away! Og jeg veit hva neste premie blir - og ønsker meg den premien noe så sinnsykt!
Så har du ikke meldt deg på hennes pågående gibort, så løp inn til Grobu-Mimmi og meld deg på! Vinnersjansene er store, for pr nå er det kun 27 lodd fordelt på de som har meldt seg på. Hva blir oddsen da? 27:1? Eller faktisk enda mindre, for de fleste har jo tatt mer enn bare ett lodd! 12:1 blir vel mer korrekt, tror jeg? Men nå er jo ikke matematikk min sterkeste side... ;-) Uanett om jeg regner riktig eller ei - vinnersjansene er stoooore! :-D
Mamma har laget den første premien her selv (sjal og lue i deilig bomull + en heklet blomst festet med sikkerhetsnål, så den kan brukes hvor som helst), og hun er fantastisk flink med både strikkepinner og heklenål!
Jeg vil også vise en liten bildeserie med Tassen som øver seg på å slippe seg. Eller... For å være helt ærlige, så øver han ikke så mye. Han tviholder i bordkanter og annet han kan klamre seg fast i, men vi setter oss (med vilje) akkurat litt for langt unna.. Slemme mamma og pappa, altså!
Min teori er at denna lille kar'n er født med teleskoparmer, for jaggu kan han strekke seg langt for å nå det han ønsker ;-)
Buksa og den kule body'en med apekatter på kjøpte jeg på H&M i Berlin :-)
Ha en god natt - og en herlig start på høstferien (for dere som har det denne uken) :-)
Juni i glimt
-
Juni i glimt. Juni i fuld fart. Kølige dage. Regn. Juni som pludselig
forleden dag forvandlede sig til den sommer, den burde være. Nu bragende
sommer. Ta...
for 2 dager siden






2 kommentarer:
Hjemmestrikka ullbukse ruler! ☺☺
Imponert! Ullbukser er topp!
Legg inn en kommentar