Men det er mange andre ting jeg liker også - selvfølgelig :-)
In random order, her er et lite knippe Kali-favoritter:
(Selvfølgelig kommer familie og venner helt i særstilling, men det er faktisk ikke dem det handler om i denne lista ;-))
* Klemmer jeg får helt uten videre - særlig fra barna
* Tegninger og andre kunstverk ungene har laget
* Farger* Tøysete fotografier
* Sjiraffer og ugler. Og en type abbor (hanner) som kan "kle seg ut" som det motsatte kjønn for å lure andre hanner til å tro at han da er en dame og så bruke opp alt det gøyale, og så får karnevalsabboren gjort jobben
* Å "gå meg bort" på nye steder (men ikke sånn at jeg ikke har den fjerneste anelse om hvor jeg er, men såpass at jeg finner mye gøyalt på veien dit jeg egentlig skulle ha gått)
* Pasta og kylling og annen god mat
* Rampe-/fantestreker av det snille slaget
* Hytta ved Mjøsa
* Konkurranser, lotterier og giborter - spesielt når jeg har selv - eller vinner noe gøyalt! ;-)
* Asymmetri og rare saker
* Loppe- og bruktmarkeder. Egentlig hele gjenbruksopplegget
* Bøker og noen tegneserier (særlig Øverli og Lauvik)
* Historie og religion
* Interiør og innredning
* Urge og Pepsi
* Verktøy og maskiner
* Datamaskiner og fotoapparater
* Messer
* Planlegging og lister
* Glass, flasker, krukker, bokser, esker og.. Ja, alt jeg kan putte ting oppi!
* Ulltøy
* Et smil fra hjertet og glimt i øyet
* Do It Yourself-prosjekter (DIY)
* Reiser og opplevelser
Jeg ser at jeg kunne holdt på i en evighet (ikke en liten evighet, men en hel evighet!) med å liste opp ting jeg liker.
Akkurat nå syns jeg det er ekstra spennende med giborter! Det er så mye fantastisk flott som gis bort, og det aller, aller beste er å oppdage så mange nye, fantastiske blogger! Kanskje ikke nye i seg selv, men splitter nye for meg :-D
Jeg vil minne om min egen gibort og min mors gibort
- og for dere som ikke sparer til vegg-til-vegg-teppe (men ikke har lyst til å kjøpe et): Sjekk ut DETTE lotteriet hos Avdelingen, dere!
Avdelingen gir bort en UltraSilencer støvsuger fra Elektrolux. Den har det beste av det beste, og jeg har sååå utrolig lyst på denne. Om jeg vinner eller ei ;-)
Den bråker lite og den har til og med kontroll på håndtaket, sånn at man slipper å bøye seg eller tråkke på støvsugeren hver gang man skal slå den av og på. Pjaktisk!
Spurt inn til Avdelingen og heng deg på om du vil!
* * *
Andre ting jeg også liker er styreren i barnehagen til Tassen sin hvete-/kanelkringle! Namnaaaaam! Og den har jeg nettopp spist, for vi har vært på foreldrekaffe i skogen :-D
Så det spørs om det blir noe middag i dag, gitt... ;-)
Ha en herlig ettermiddag og kveld, kjære medbloggere!
Forresten-forresten-forresten! Jeg var på bruktbutikken her i bygda, og gjorde et par småkupp igjen!! ♥
I dag tok jeg med meg:
* 1 bærepose med bøker (Pennybøker til Maiken, gammel Kardemommebybok, en rim og regler-bok, et par pekebøker med og uten lyd... og en bok om dyr)
* 1 romslig kakeboks med veteranbiler på
* 1 boks til te
Og summen? Jo, 35 penger - betalt kæsch-kontant!
Jeg har gjort endel kupp i den butikken tidligere også.
For et par uker siden var jeg der og fant bl.a.:
* 1 stor rektangulær kurvkasse som nå rommer all Duploen (kr 20,-)
* 2 gamle skinnkofferter (kr 20,-/stk)
* Norgesglass i ymse størrelser (kr 20,-/kr 15,-)
* Noen småting (fra kr 5,-)
Sånt liker jeg! ♥
Hva liker du?



9 kommentarer:
Koselig innlegg:) Mange kjekke Liker!
Ha en fin høstkveld
Klem Tonje
Heihei - for en trivelig blogg du har! Tusen takk for kommentar inne hos meg - foreslår at du tar deg en tur til!;o)
Ja, du må inn til Ellen - du har visst hatt vinnerlykke;)
Hei. Vært smått med bloggrunder på meg i det siste. Innom for å takke for kjempekoselig hilsen på Trollets bursdag. ☺ Så nå skal du få noe du liker; En klem!
Heisann ;). Her har jeg nok ikke vært innom før. Det er bra med å få kommentarer fra nye navn - da åpner det seg nye vinduer inn til andre medbloggersker. Likte veldig godt ordtaket du har under headeren din. Den skal jeg ta med meg videre. Hei og hopp!
Heisann...Det var litt av en liste, lille venn,
bra du klarer å holde oversikten..hehe...
Vedr. oversikt - JEG har kontroll på støvsugerskaftet sånn at jeg ikke trenger å bøye meg - bare kom å prøv!!!
Nattaklem fra mamma/Grobu-Mimmi :))
@ Mamma-Mimmi: Jeg husker da vi kjøpte den støvsugeren! Ja, for jeg har jo ikke blitt eldre enn som så, veit du ;)
Å, du er en livsnyter! Godjente!
Jeg kan bidra med noen ting:
Vår og såing av frø!
Gjenbruk av loppeklær på ymse vis!
Å sitte i fjæra og høre når regnet treffer havflata!
Å være høyt oppe med god utsikt!
Å høre eldre i familien fortelle om gamle dager!
Nyte min morgente!
Bytur med bykake!
Venner som overraskende kommer på besøk!
Kos deg, du lille frø! Klem!
Jeg liker nok mye av det samme som deg ser jeg! hihi, er nok svak for familien min, farger, interiør, barneklær, skøyerstreker, god mat, godteri + + +
Kjekt du vil være med på lotteriet mitt forresten.
Legg inn en kommentar