Hvert år er det TV-aksjon. Jeg liker TV-aksjonen. Formålene er gode, og folk i alle aldre engasjerer seg max. Jeg har sittet og sett på NRK1 nå siden kl 15:00, og blir helt overveldet - i år igjen - over hvor mange penger som kommer inn. Og det er som regel barna (på skoler, SFO og i barnehager) som samler inn mest.I år hadde jeg planer om å kunne lage en del ting som jeg kunne solgt til inntekt for TV-aksjonen, men jeg tror heller det får bli et prosjekt for neste TV-aksjon - for tiden strakk ikke til, og kroppen har ikke hatt det så bra de siste ukene heller... Hadde bare formen vært bedre, hadde jeg nok vært ute sammen med ett eller to barn og vært bøssebærer. Kanskje neste år?
Men jeg har fulgt P3-aksjonen (både på radioen og på nett), og sendt noen sms til kr 20,-/stk.3 av programlederne i P3 (Ronny og Live fra P3morgen og Ken fra Banden) har nå i snart 3 døgn hatt sending fra Rådhusplassen - non stop - til inntekt for TV-aksjonen. De har en glasskloss som de sitter inni og har sending, det har vært veldedighetskonserter og de har bøsse hvor forbipasserende kan putte på penger. Og alle sms'er koster kr 20,-, og for de 20,- kronene kan man ønske seg låter på radio, sende en hilsen eller bare gi for å gi.
De har også hatt gjester i studioet disse dagene som har bidratt med ting til auksjon som ligger på p3.no (og QXL). Bl.a. sjokkmaskinen til Radioresepsjonen, økologisk frokost og rapellering fra Oslos høyeste hotelltak sammen med Petter Stordalen, skinnjakka til Muri og mye, mye mer...!
Er det ikke fantastisk??
Nå venter vi på bøssebærerne - og jeg syns det er supert at de har full bøssebærerdekning i år!
Hva bruker du TV-aksjonssøndagen til?
EDIT kl 00.09 mandag 25.oktober:
Wow! Over 202 millioner kroner! *dåne*
...og enda er det ikke helt slutt... Det er fremdeles mulig å bidra på Coop-butikkene i 2 uker til og noen auksjoner er ikke stengt enda... Er det mulig?!
Bare P3-aksjonen dro inn rundt 620.000 kroner alene! Fantastisk! :-D
Neste år har jeg bestemt meg for å ha bedre form sånn at jeg kan dra med meg ungene ut på bøssetur, og jeg skal se om jeg ikke får laget noe rart som kan slenge inn i en nett-/bloggbutikk og selge til inntekt for Norsk Folkehjelp og deres landmine- og klasebomberyddingsarbeider :-D
Ha en riktig god natt! :-)



4 kommentarer:
Heisann!
Kom over bloggen din litt sånn via-via. Har kikket meg litt rundt, og syns det er en kjempekoselig blogg du har :-)
Jeg har hatt bøssebærerne på besøk. En kjempetrivelig gutt på kanskje 8 år eller så og moren hans. Guttungen var så høflig og grei. Og så takknemlig da jeg puttet penger på bøssa hans! En ordentlig fin ambassadør for en god sak.
Ha en fortsatt fin TV-aksjonssøndag!
Flott at du setter pris på tv-aksjonen!
Jeg og gutten min på 1,5 år har vært ute og gått med bøsse :)
TV-aksjonen er bra!
Jeg har tilbragt dagen i en håndballhall i Sandefjord, men det hadde vært bøssebærer på besøk her i heimen:)
Kjære KALI!
Det er en award til deg på bloggen min :)
En SEN nattaklem fra mamma :)
Legg inn en kommentar