"Livet består ikke av å vente ut stormene. Det handler om å lære seg å danse i regnet!"

onsdag 2. juni 2010

K.J. har blitt 1 år! :D

Jepp... Lilletassen har fylt 1 år, og han er så stor og fin! <3

Han har de siste ukene hoppet et langt skritt framover grovmotorisk, og hans verden blir stadig større - og det blir lenger og lenger ned til bakken ;-)
Han krabber nå i ganske full fart framover og han reiser seg opp på kne inntil hva som enn er tilgjengelig. Innimellom sitter han også på kne og leker, men det er heller sjelden.



Forrige mandag, 2. pinsedag, feiret vi bursdagen hans her hjemme. Oldis, Oldemor, Onkel P, Mimmi, Morfar og B. kom på besøk med både store og små presanger - pakket inn i fargesprakende gavepapir eller konvolutter. Storesøster M.E. var veldig flink og hjalp lillebroren sin med å pakke opp, og det var masse spennende som åpenbarte seg da papiret ble revet av!


Gavene han fikk:
* Mamma, Pappa og storesøsken: Hettegenser, bukse, skjorte, Sjørøverbok, 2 pekebøker, Ole Brumms Hus-bok (som kan brettes ut og bli hus som de medfølgende papirdukkene kan gå rundt i - til og med gjennom dører!)

* Storesøsker M.E.: Klippe-og-Lime-bilde som vi rammet inn i en blå ramme. Det begynte med at hun ville lage bursdagskort til Lillebror, og etterhvert som kunstverket ble til, ble vi voksne mer og mer imponerte og bestemte oss raskt for at det måtte i ramme i stedet for å bli brettet og kanskje ødelagt/slitt/dårlig i limet etterhvert.
Det er altså M.E. og K.J. som har kledd seg ut som spøkelser og er ute og flyr i en blomstereng. :-)

* Mimmi: Body, collegejakke, dongeribukse, sydvest, stableklosser, Gråtass-matboks, tutekopp, badeleke, bøtte og spade

* Morfar, B. og Oldefar K: Adidas joggedress, Adidas joggesko i str 22, 3 bodyer, modell av Sortimo-traileren, leke som er formet som en hund med perler som sildrer gjennom kroppen

* Oldemor, Oldis og Onkel P.: Kr 1000,- som han kan bruke til noe han trenger - eller spare på sparegrisen (399,- av disse gikk til blå Ponny-skinnsandaler i str 20) og det er mulig at kr 99,- til skal gå til badebasseng. Vi får se... :-)


Som seg hør og bør når man har bursdag, så må man spise kake...!
Jeg hadde rørt sammen en Møllerens langpannesjokoladekake, og tok ut litt av røra til en liten bamseform som skulle bli K.J.s helt egen Gjør-som-du-vil-med-kake. :-D
Noe fant veien inn i munnen, men mesteparten ble først smurt godt inn i hendene, så i duken (vår peneste papirduk fra Nille :-P) og videre ned på gulvet.
Jeg har ikke så mange bilder av denne begivenheten (enda), for jeg stod og filmet i stedet. Men jeg veit at Morfaren tok endel bilder, så jeg regner med at disse bildene finner veien til min harddisk etterhvert. :-)

Resten av kaka ble fordelt i en hjerteform og en Ole Brumm-form, for jeg hadde ikke lyst til å bruke langpanna, men jeg hadde ikke riktig konditorfarge til å få laget riktige farger til en ekte Ole Brumm heller. Det får bli neste år i så fall ;-) Det ble enkel og grei sjokoladeglasur og dinosaurstrøssel oppå, og så delte B.A. jordbær som vi pyntet rundt med.
På hjertekaka hadde vi kakelys med begge fornavnene hans, og de brant jaggu fort! Men vi var raske - og storesøstra var veldig flink til å hjelpe lillebroren med å blåse ut lysene. ;-)

I tillegg hadde vi både seigmenn, gelétopper og popcorn på bordet - og det gikk unna, ja! Det var bare igjen en liten bit av Ole Brumm-kaka, samt litt godteri etterpå. Herlig!
Jeg hater å bli sittende med massevis av kake etter selskap, for jeg er ikke noe kakemenneske selv, så det var deilig at mesteparten ble spist opp, ja! :-D

Onsdagen fikk vi besøk av "Tante A", og hun hadde også med seg en liten presang til jubilanten. En stilig t-skjorte som sikkert blir godt brukt nå i sommer :-)

Men ikke nok med det...!
I helga var vi på Pers (Gol) sammen med Bestemor, Bestefar, Onkel S, kusine T-E og eldstefetter B.R. og flere andre som vi kjenner. Det var fotballturnering (Bjørnecup // bedrift/old-boys/old-girls), og det ble også tid til litt heder og ære. Og enda flere presanger...

Gaveliste del 3:
* Bestemor og Bestefar: Ytterjakke, regnbukse, aktivitetstralle

* Onkel S: 2 singlet-trøyer (en med motorsykkel og en med monstertruck-motiv på), body med Kawasaki Ninja-trykk (underveis, men for tiden transportstreikefast et eller annet sted)

* Tantebanden: Little People-bil

* C&C + barna: Mikke Mus med bil (Mikke Mus Klubbhus)

* A, vår venninne på hotellet: Putteboks i tre

* Hotellet: Bamse Brun-caps + kake (med tilhørende bursdagssang og "fyrverkeri") i restauranten


Da vi kom hjem, lå det pakke i postkassa, og det fra Tante K-A. :-D
Kjempekoselig titt-bak-luken-bok med to Tassen-historier!


Tusen takk, alle sammen, for de fantastisk flotte bursdagsgavene K.J. fikk til 1-årsdagen sin! <3


Bilder ble selvfølgelg også tatt på klokkeslettet han ble født ;-)
Her - i sin søteste søvn - kl 23:36 den 29. mai 2010:

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails