M.E. sitt rom har blitt ganske så fint (til tross for de grusomme fargene), og sånn ble det delvis ferdige resultatet:
På den øverste Lack-hyllen står alle bursdagskronene som M.E. har fått. Helt fra hun var 1 år, og snart er kommer 6-årskrona også opp på hedersplassen. Den må bare lages og brukes først, og det er ikke lenge til :-D Det er så rart at den lille babyjenta mi allerede har blitt så stor - og snart skolejente!
Den lille kommoden under skrivepultet har hun hatt i flere år. Det er et Malm nattbord vi kjøpte rett før hun fylte 3 år, og det har vi hatt stor glede av. Skuffene er veldig romslige, og den har vært praktisk i bruk og lett å plassere. :-D Og nå har den fått ny funksjon som skrivebordsskuffer :-)
I den øverste skuffen har hun all musikken sin. En hel haug med lydbøker, noen musikk-cd'er, headset og en liten Hello Kitty-radio som hun fikk i et blad i fjor. Radioen er på størrelse med en av de tidligere mp3-spillerne og henger i snor, så den er veldig kul, for tenk!
Her har M.E. fått et lite soverom i soverommet, og det syns hun er kjempekult. Og hun elsker å kunne få tak i bøkene sine uten å måtte stå opp for å hente ny bok når den forrige er ferdiglest, så hun kunne ikke vært mer lykkelig. Eller kunne hun...? Blir egentlig vi mennesker 100% fornøyd?
Jeg veit ikke om det er tydelig at jeg liker IKEA, jeg? Det er ikke mange møbler her i huset som ikke kommer derfra, gitt! Her ser vi hennes Minnen vokseseng, sengehimmel (utgått), Minnen leselampe, flere knallrosa Nyttja bilderammer, og selvfølgelig siden på Expedit-hylla. Og i fotenden av senga hennes, kan vi så vidt skimte at det står en Trofast-reol med plastkasser, i forskjellige størrelser og farger. Selvfølgelig måtte hun ha 3 rosa (mellomstore) også måtte hun ha 4 hvite små og 1 hvit stor :-) Også er det lokk til alle kassene, og sånt liker vi!
Men jeg tør ikke tenke på hvor mange tusenlapper jeg har lagt igjen på IKEA, nei... Det er jaggu ikke få!
På baksiden av skuffeinnsatsen til hylla hennes klistra vi på et dekorhjerte som vi kjøpte for evigheter siden, men ikke hadde funnet noen egnet plass til. M.E. og jeg ble enige om at det ble veldig fint :-)
En annen dag skal jeg rydde i bøkene hennes sånn at de bøkene som er i samme serie kommer i samme hylle. Det ser penest ut. Men jeg måtte jo bare få ting unna, så da gadd jeg ikke prioritere det med en gang. Det var jo tross alt leggetid da jeg tømte senga hennes for alle bøkene i går kveld ;-)
* * *
I dag var M.E. i bursdagsselskap hos en barnehagekamerat. Han var i en ulykke for noen uker siden. Den involverte akebrett, skråning og hardt underlag. Så han brakk venstre lårben. Det tjukkeste. AU! Så han har sittet i rullestol og brukt krykker om en annen, og M.E. forteller meg stadig at "han er stakars! Jeg skal lage et kort til ham." Jeg veit ikke hvor mange kort hun har laget til ham nå, men det er jo veldig hyggelig å få gode hilsner og tanker når man ikke har det helt bra, selvfølgelig :-) Og i dag var det altså bursdagsselskap, og M.E. ga ham et "Bygg menneskeskjelettet"-papirbyggesett og en "Gøy med norsk"-bok i gave. Han syntes det var morsomt å få skjelettet, for da kunne han se og vise alle hvilket bein han hadde knekt.
M.E. lagde også kort til ham, og hun ble fryktelig stolt over kunstverket sitt! Og selvfølgelig tok jeg bilde av det!
Forsiden...
...og inni!
Jeg hjalp henne bare med å klippe ut 6-tallet, skrive navnet på forsiden ("Til" skrev hun selv) og teksten inni kortet. Hun signerte selvsagt selv også.
* * *
Det var veldig godt å få B.A. hjem igjen i natt. Jeg var våken da han kom. Ja, det var forsåvidt K.J. også, for han sleit med luft i magen i natt - igjen. Og i dag har han (K.J., altså) vært ganske sutrete og oppmerksomhetssyk. Særlig overfor B.A.. Hver gang B.A. snudde seg vekk fra han, så sa'n ifra! Klart og tydelig!
Ja, han har fått enda en tann, forresten! Den kom nå på fredagen.
Så nå ser tannkartet slik ut:
M.E. fikk tenner i litt annen rekkefølge enn K.J., husker jeg. Dessverre glemte jeg å skrive opp de seks siste tennene hun fikk, men her er hennes tannkart:
Det har irritert meg i mange år nå at jeg ikke skrev ned de siste seks tenna! Jeg håper jeg klarer å huske å skrive ned alle tenna til K.J.. Jeg har mistet så mange av milepælene hans allerede, fordi jeg bare hadde skrevet dem ned i kalenderen på dataen. Og selvfølgelig havarerte harddisken min tidligere i vinter, og den klarte jeg ikke gjenopprette. Dessverre. Så jeg har mistet endel datoer der, og det er kjedelig. For han er allerede forsinket i grovmotorikken, og det hadde vært greit å hatt litt oversikt over når han gjorde ditt og datt for første gang.
Men sånn er det bare! Det er jo ikke liv og helse. Bare min listemani som lider... :-P
I kveld koste B.A. og jeg oss med film #3 i Millennium-serien; Luftslottet som sprengtes.
Jeg leste alle tre bøkene da de kom ut, og nå har vi også sett alle tre filmene :-) Jeg er storfornøyd! Nå venter jeg på at Det Tapte Symbol skal bli film også. Knallgod bok! Jeg har lest alle bøkene til Dan Brown, og jeg er godt fornøyd med alle sammen. Men Langdon-bøkene er best, syns jeg. Iskaldt Bedrag og Den Digitale Festning var gode de også, men ikke like besettende.
Jeg er så glad for at jeg har funnet igjen leselysten min. Den hadde gjemt seg i mange år, men så fant jeg den helt plutselig. Nå får jeg ikke sove uten å lese litt på senga før øynene bare faller igjen av seg selv. De siste bøkene jeg har lest - i tilfeldig rekkefølge:
* Hele Sagaen om Isfolket (atter en gang) - Margit Sandemo
* Lucifers evangelium - Tom Egeland* Ragnarok - Tom Egeland
* Skyggelandet - Tom Egeland
* Livstid - Liza Marklund
* Det tapte symbol - Dan Brown
* På'n igjen med Heksemesteren (igjen) - Margit Sandemo
Det er flere også, men jeg kommer ikke på dem nå. Jeg får heller bare oppdatere lista etterhvert som jeg kommer på det. :-)
Jeg har lyst til å lage bokklubb. Ikke sånn med kjøp og salg-bokklubb, men mer sånn syklubb-bokklubb... Om jeg har altfor mange rare planer og ville ideer? Javisst har jeg det!
Hmm... Hva skal vi i morra? Jo... I morra skal M.E. tidlig i barnehagen, for Klubben skal i gymsalen, så da må hun være på plass til klokka er 08:30. Og etter at K.J. har fått seg litt grøt, så tenker jeg at vi tar turen til Ski for å kjøpe det vi trenger til dåpsgaven jeg holder på å lage. Også skal vi innom H&M og se om vi finner en fin bukse som han kan ha på seg hos fotografen. Og kanskje en bukse han kan ha på seg i dåpen 21. mars også...? Utover det tror jeg ikke at vi hadde noen planer. Heldigvis.
Kanskje tenke på å finne senga?





Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar