"Livet består ikke av å vente ut stormene. Det handler om å lære seg å danse i regnet!"

tirsdag 9. mars 2010

Jeg har altfor mye å gjøre...

...og likevel sitter jeg bare og surrer vekk tida!
I går var jeg helt kake! Sovna på sofaen før klokka ble 18:45, og da klokka ble 21 og nyhetene begynte, vekket B.A. meg og spurte om jeg ikke bare skulle gå opp i senga og legge meg i stedet for å sove dårlig på sofaen. Så da gjorde jeg det. Og sov godt og lenge! Helt til klokka var over 7 :-D
B.A. hadde båret K.J. inn i senga i løpet av natta, så det var veldig koselig å våkne av at også M.E. kom inn og la seg under pappas dyne for å se på barne-tv før vi stod opp og gjorde oss klare til en ny dag.

Akkurat nå ligger K.J. i lekegrinda og leker med kakeboksen sin. :-) Figurene er glimrende å slå sammen, for de lager jo lyd! Ja, alt som lager lyd er stor stas, og det er det samme om det er hans egne leker, M.E. sine leker eller hendene til mamma og pappa.

En annen ting som er veldig morsomt - for ham - er hår. Andres hår! Folk lager jo så gøyale lyder og uttrykk når han drar i håret deres. Men ordet "Nei!" skjønner han ikke, nei. Eller kanskje han ikke vil skjønne det? :-P

Jeg er så rik! Jeg har så utrolig mye å være takknemlig for! Jeg har Verdens Beste Mann, Verdens Nydeligste Unger og Verdens Flotteste Stebarn :-D Min øvrige familie er også Verdens Fineste, og jeg er så ufattelig glad i hver og en! Jeg har også tak over hodet, klær på kroppen og den maten jeg trenger. Jeg bor i et land uten krig, naturkatastrofer, sult, mye sykdom, nød og mye kriminalitet - selv om det begynner å bli mer og mer av det sistnevnte... dessverre! Jeg er veldig glad jeg får bo her jeg bor. :-)
Jeg håper også at mine barn skal få være så heldige å få vokse opp i et land uten krig og annen elendighet.
Vi har et Plan-fadderbarn i Mali - verdens tredjedårligste land å bo i. Da vi skulle skaffe oss et fadderbarn, søkte jeg i listen, og bestemte oss for å få et fadderbarn i "bånn 5". Sierra Leone var da helt på bunn, tett etterfulgt av Niger. Og så kom Mali. Eller var det omvendt? Sierra Leone, Mali og så Niger, tro? Nei, jeg tror Mali var 3dje dårligst. Vi ble da tildelt ei skjønn jente som er bare litt eldre enn M.E.. Hun bor i et land der omskjæring av jenter er vanlig (93% (mener jeg å huske at jeg leste at det var) av alle kvinner i landet er omskjært) og de må gå milevis for å komme til lege, marked osv. De har nå de siste årene fått en brønn og et dohus. Jeg klarer ikke sette meg inn i åssen det er å bo sånn... Men heldigvis har jenta god helse og hun gleder seg til å få begynne på skole etterhvert.

Ja, det var alt jeg har å gjøre, ja...
Vi skal jo ha bursdagsfeiringer i helga. Og før helga er det også en god del som skjer...
* I kveld: M.E. skal gjøre "leksene" sine i "Jeg er fem"-boka si. TV-kveld!
* Onsdag: Ha-med-ta-med-fest i barnehagen (Barna får ha med en leke hjemmefra, og så har de "fest" for lekene. Morsomt!)
* Torsdag: Klubben (førskolebarna) skal hjem til hun som er klubbleder. Og hjemmehjelpa kommer og gjør rent og skifter på sengene.
* Fredag: B.A. skal hente mamma etter jobb. Bake kake, se til at alt er som det skal være i Hundremeterskogen (der selskapet skal være), blåse opp ballonger og forberede det som kan forberedes.
* Lørdag: Barneselskap for M.E. i Hundremeterskogen. Det er forventet 16 viltre unger, så jeg er veldig glad vi skal ha det utendørs, ja! På kvelden må jeg muligens lage en ny kake, for...
* Søndag: Voksenselskap. Kake, kaffe og kos! Søndag kveld må vi rydde! Og såååå kan vi senke skuldrene og slappe av igjen :-)

Også må jeg vaske klær! Masse skittentøy nå! Jeg har en vask som er ferdig nå, og den må jeg få hengt opp og satt på en ny en før det er kveld... Ja, det må jeg gjøre. Nå.

...men seeee så skjønn K.J. er i jakke- og lue-settet som moren til pappas samboer har strikket til ham:

2 kommentarer:

Lena sa...

Haha - sånn som du skriver og skriver og skriver, vennen - så er det neimen ikke rart at alt du BURDE ha gjort forblir ugjort!!! :o)
Superkoselig blogg du har fått deg, den har jeg på leselisten min nå - så da er det litt enklere å husle på å besøke deg!

Kali- sa...

Takk, Lena!
Og bare gjett én gang om jeg har kommet meg ut på vaskerommet for å sette på ny vask...

Related Posts with Thumbnails