Jeg har gruledet meg til denne dagen en stund nå... Gledet meg fordi hun er så stor, og gruet meg fordi hun er så stor. Til høsten er det slutt på friheten. Definitivt. Ja, vi skal jo ikke i fengsel eller noe sånt, men når hun begynner på skolen, er det slutt på lange late morgener, fridager når vi vil og ferier når det ikke er vanlig ferietid. Men selvfølgelig blir det stas med skolejente også... Jeg må nok bare venne meg til tanken! Innimellom kan det bli litt for mye å fordøye for en stakkars liten mamma ;-)
Vi startet dagen i dag med bursdagssang og gaver fra tante og gjengen og fra bestemor og bestefar.
Fra tantebanden fikk M.E.:
* Littlest PetShop digidyr
* Littlest PetShop GoFish!-spillkort
Det var stooor stas, og M.E. og jeg spilte en runde kort sammen tidligere i kveld. :-)
Av bestemor og bestefar fikk M.E.:
* Regnkåpe med regnhatt (rosa, selvfølgelig)
* "Pluss og minus"-aktivitetsbok
* Blyantholder med Marie fra Aristokattene-motiv
* Bokbind med Marie fra Aristokattene-motiv
Blyantholderen - eller koppen eller boksen eller begeret - har samme design som skrivebordsunderlaget hun allerede har hjemme, og bokbindet var også i samme serien. Vi liker ting som matcher, ja! :-) Og Marie er ikke så dumt for små dyrevenner!
Regnkåpe-og-nattkjole-frøken
Dagen fortsatte med å få finstasen på før vi satte oss i bilene og kjørte til dåp! Det var en koselig, men noe drøy, gudstjeneste, men dåpsbarnet grein selvfølgelig når hun skulle, smilte når hun skulle og sov når hun skulle. Så sånn sett var alt som det skulle! ;-)
Selskapet etterpå var veldig, veldig koselig! M.E. var plassert på barnebordet - med bare gutter. Men det gjorde henne ingen verdens ting - mens B.A., K.J., svigermor, svigerfar og jeg var plassert rett ved siden av på enden av det ene "voksenlangbordet". K.J. fant ikke roen verken i kirken eller i selskapet, så han var stuptrøtt da vi endelig kom hjem rett før barne-tv, og M.E. var temmelig sukkerhøy og kavete. Men sånn er det jo bare. :-)
Maten var nyyydelig og kakene var også veldig gode! Vi ble altfor mette alle og enhver - men sånn er det jo bare! ;-)
Brus er godt!
Jeg fikk tatt noen bilder av dåpsbarnet og K.J. sammen, men de var ikke helt sikre på om de likte hverandre noe særlig. Det begynte med at B.A. bar på Den Unge Damen - mens K.J. så det - og da var han ikke særlig nådig, må vite! Hans pappa! Dumme jente! :-P
Og så bar mamma på Den Samme Unge Damen! Uhørt! Hans mamma!!
Og attpåtil så ble Den Nettopp Nevnte Unge Damen lagt på samme matte som ham - og han fikk ikke lov av Alle De Dumme Voksne å pille Den Unge Damen i øyet. Han fikk heller ikke legge seg oppå henne, og verst av alt - hun hylte når han ville bruke henne som "vegg" til å sparke fra på for å komme opp i krabbestilling uten at knærne skled under ham. Nei, den jenta der var ikkeno tess :-P
Da vi kom hjem akkurat tidsnok til barne-tv var K.J. supersliten, og M.E. trengte også å slappe av. Men hun måtte jo utforske bursdagsgavene fra tantebanden også før hun la seg! Så da barne-tv var slutt, hun hadde snakket i telefonen med alle som ville gratulere henne med dagen (morfar, mimmi, storebror A., størstesøster M. og onkel S.) og K.J. var i seng, spilte hun og jeg en runde med Dra-på-fisketur-kortpill. Det var veldig koselig å gjøre noe med bare henne litt også.
Mens vi satt og spilte, kom tante, eldstejenta, minstemann og hunden innom en snartur, og søskenbarna ble med å spille resten av runden. Vi begynte ikke nytt spill, for vi var jo så godt i gang, men de hoppet inn på hver sin side av bordet, og vips! så var vi plutselig to lag.
Men dagen hadde nok vært en smule spennende og hektisk for M.E., for hun brukte ganske lang tid på å finne roen før hun klarte å legge seg. Og det var jo forståelig. Vi lot henne være oppe en liten stund lenger i dag også, for vi har jo tross alt ferie. Og ferier skal vi nyte :-)
Rett etter kl 21:25 - og M.E. er definitivt 6 år gammel
I morra skal vi lage gelé til barneselskapet på tirsdag. Jeg har tatt med meg 101 Dalmantinere-kakeformen, hjertemuffins-formen og hjertekakeformen hjemmefra, så vi får nok til noe, tenker jeg. To av de små gjestene som kommer, har ekstrem egg-allergi, så da kjører vi helt trygt på bare gelé. Først pølser i brød og så gelé etterpå. Men det er jo kjempegodt, så hvorfor stresse med noe annet som de kanskje ikke tåler når man ikke trenger det?
Vel... nå er det faktisk 'i morgen', så da går jeg og legger meg!
______________________________________
I dag er jeg takknemlig for...
...at jeg har fått gleden av å bli mamma!
Takk, barna mine!
Takk, barna mine!
Jeg elsker dere! <3
______________________________________



Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar