I dag har vi vært på middagsbesøk hos en venninne og hennes familie, og det var så utrolig koselig! Frøkna deres (3 år) og M.E. lekte superfint sammen fra (neeesten) første stund. Hun måtte bare våkne litt først, for hun var så trøtt og sliten etter barnehagen, men når hun bare hadde fått sittet på pappafanget og våkna litt, så føyk de opp i loftstua og lekte, herja og sklei på 'rusjebanen' hennes. Det var veldig, veldig morsomt, og de lo og koste seg max!
Og mens jentene herja oppe, så gjorde vi voksne det som vi voksne kan best. Vi skravlet! Masse!
De har også en liten babytass som er 5 mnd gammel, og han og K.J. var helt enige med seg selv om at de ikke trengte å bry seg om hverandre. De lå litt på gulvet sammen, men de gjorde ikke annet enn å bare ligge der. K.J. så på babytassen og babytassen bare lå der på magen og hadde nok med å holde hodet sitt oppe. Og så prøvde K.J. å ta smokken til babytassen, og babytassen fortsatte med å holde hodet sitt oppe. :-P Ja, de gjorde stort sett bare sånt som babyer gjør, rett og slett. :-)
Min venninne og jeg skravla på kjøkkenet mens jeg så på at hun lagde middag, og mannfolka satt i hver sin sofa - ofte med hver sin lille herremann på fanget - og skravla også.
Og maten... åååh, det var deilig! Karrifiskegryte med ris til :-D Nammenam! Også hadde vi med gelé til dessert. Stor stas!
Jentene fikk virkelig herja og tatt den skikkelig ut, og det var to trøtte tupper som gikk til sengs i kveld, ja. 3-åringen protesterte ikke engang på å legge seg - selv om besøket ikke hadde gått enda - og det var langtifra vanlig. Og M.E. var så trøtt at hun maste om å få dra hjem og legge seg... Så... Jeg tror nok de hadde det fryktelig morsomt sammen, ja!
Vi har til og med avtalt at vi skal treffes igjen senere i ferien, og det gleder vi oss til allerede! Selv om M.E. sa i bilen på veien hjem at hun ikke ville dra dit igjen, for da ble hun så trøtt på kvelden, da. Men neste gang skal vi treffes på dagtid og heller bli utover ettermiddagen/tidlig kveld, og så få ungene i seng til mer anstendig tid ;-) Kanskje blir det tur på Akvariet?
I går hadde M.E. barneselskap med 5 venner. De herja (veldig) og koste seg (veldig) og lekte (veldig) i to timer. Hun fikk mye fint i gaver i dette selskapet også!
Hun fikk:
Superdupre gaver som hun setter stor pris på! :-D
* Kosedyrhund
* Hund som kan bjeffe
* Genser
* Smykke med hest-anheng - med EKTE diamanter! (iflg. 6-åringen)
* Sjørøverklistremerker
* Sparebøsse
* Perlesett
* Den store Mummi-boken
Hun ga også bort gaver i selskapet sitt. Alle gjestene var jo som tidligere nevnt født i mars, så de tre jentegjestene hennes fikk hver sin Tingeling-bok av M.E. i forsinka bursdagsgaver. Og tvillingguttene skal ha sitt selskap på lørdag, så da får de sine gaver da. Det blir spennende!
I morra skal B.A. være med på Kylling-cup, og jeg regner med at M.E. skal være mye sammen med bestevenninnen sin. Hun bor ikke langt unna, og de benytter enhver anledning de har til å være sammen når vi er her på besøk. Disse to jentene har kjent hverandre siden de var halvannet år og gikk i samme barnehage, og selv om vi nå ikke ses så ofte, så ser det ikke ut til at vennskapet deres har tatt noen skade av avstandene, nei. Heldigvis!
En av de andre jentene som var her i går, har M.E. "kjent" hele livet. Hun er 11 dager eldre enn M.E. og de traff hverandre første gang da de var nesten 3 mnd gamle.
Mora hennes er en av mine aller beste venninner også, så det vennskapet mellom jentene våre kommer sannsynligvis også til å vare i mange-mange år til, tenker jeg. Håper jeg! De har aldri gått i samme barnehage eller noe, men likevel har de et sterkt og solid vennskap.
Det er litt rart dette med vennskap og hvordan de utvikles - ofte av små tilfeldigheter.
Jeg har ikke så mange nære venner, men de jeg har, tviholder jeg på. Jeg trenger dem! Virkelig! Livet mitt ville nok ikke vært det samme uten de gode vennene mine. Og selvfølgelig også familien min. Men alle mennesker trenger venner - og tid til å være bare seg selv også. Ja, jeg er mamma, men jeg er ikke bare mamma. Jeg er også en kone, datter, barnebarn, søster, niese, tante, svigerdatter, svigerinne - og venn. Men først og fremst er jeg Yvonne! Noen ganger vil jeg være Yvonne helt alene, men jeg trenger også å være Yvonne sammen med mine venner. Og ofte er jeg flere av Yvonne'ne på samme tid. ;-) I dag var jeg f.eks. både Mamma-Yvonne, Kone-Yvonne og Venninne-Yvonne da vi var på besøk... Så joda... Vi mennesker spiller temmelig mange forskjellige roller i løpet av en dag, ja!
Nei... Nå er dagen slutt. For lengst. Det er jo en ny dag nå!
____________________________________
I dag er jeg takknemlig for...:
...vennene mine!
Dagen er ikke helt den samme uten dere!
____________________________________



Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar