"Livet består ikke av å vente ut stormene. Det handler om å lære seg å danse i regnet!"

lørdag 20. mars 2010

Dåpsgaven jeg har laget

...er endelig ferdig og pakket pent inn i rødt papir med stjerner på
:-D

Jeg har kjøpt en ringperm på Panduro og kledd den med grønn kartong som er pyntet med klistremerker, et fotografi, bånd, blonder og blomster.
Sånn ble det endelige resultatet:

Forsiden på permen:

Nederst på permens rygg:

Detaljfoto av papirblomster, bilde og tekst:

Opp til øverste høyre hjørne kan vi tydelig se at en sommerfugl har fløyet fra en blomst:

Jeg har også digiscrappet noen sanger som jeg har skrevet ut på fotopapir og lagt i plastlommer. Planen er at jeg etterhvert skal fortsette å scrappe sanger som hun kan få til de første bursdagene sine, og på den måten vokser permen sammen med jenta.
Jentas foreldre er gode venner av oss, men vi har ikke omgang med dem lenger da de bor i Bergen. Vi har enda ikke møtt Den Unge Damen (som nå er 4 mnd gammel), og vi gleder oss til å hilse på henne i morra! Ja, vi gleder oss selvfølgelig til å treffe resten av familien også, men det er jo noe spesielt med å møte et lite menneske for aller første gang. :-)

Sangene inni (trykk på bildene for å se dem større):
"Vi har en tulle"

"Alle fugler"
  
"Barn av regnbuen" 

"Bjørnen sover"
  
"Blinke, blinke stjernelill" og "Blink, du lille stjerne der"

"Byssan lull"

"Bæ, bæ lille lam" 

"Dyrene i Afrika" 

"Helene Harefrøken"
  
"Hokus og pokus" 

"Kamelen Klara"

"Lille Petter Edderkopp"

"Mikkel Rev"

"Nede på stasjonen" 

"Nøtteliten"

"Ride, ride ranke" - både sang og regler

"Små rumpetroll"

"So, ro Lillemann"

Jeg håper virkelig at de blir glade for gaven, og at frøkna vil like den også. Jeg har prøvd å lage lett gjenkjennelige sanger med morsomme tegninger og stæsj, og jeg har spurt M.E. hvilken sang hun trodde den og den var - uten at hun visste det på forhånd. Et par av dem visste hun ikke, men hun tok de fleste med en gang, så da satser jeg på at det går fint :-)

I tillegg får frøkna en liten eventyrbok om Askepott (sånn bok med stive sider, sånn at hun kan "lese" den selv ganske tidlig) fra M.E. og K.J..

* * *

I morra blir M.E. 6 år! Nå er det snart eksakt 6 år siden vi reiste inn til Haukeland for å bli foreldre. Ja, B.A. hadde jo allerede to, men det var vår aller første baby sammen, og det var veldig spesielt. Ikke bare fordi det var helt nytt og spennende og skummelt og gøy, men også fordi jeg hadde risikosvangerskap og at jeg også ville bli tett fulgt gjennom fødselen tilfelle komplikasjoner. Så det var visst risikofødsel også. Men alt gikk heldigvis fint, og jeg kjefta når jeg skulle, banna og skreik, men jeg klarte å gjøre det jeg måtte likevel. ;-) Ja, uansett hadde jo jenta kommet ut på et eller annet vis, men jeg er glad jeg klarte å føde på egenhånd. Ikke noe keisersnitt eller vacuum eller tang eller noe sånt. Heldigvis!
Og nå er hun altså (veldig snart) 6 år og snart skolejente! Herlighet, hvor har tida blitt av??
Men hun er ikke den eneste som har bursdag i morra. Svigermor fyller også år, og det er jo kjekt!
Jeg hadde ultralydtermin 27. mars, og min svigerfar har bursdag 29. mars, så han hadde nok et lite håp om å få barnebarn #6 i "bursdagspresang", men jeg var helt sikker inni meg om at hun ville bli født den 21. Eller hvertfall noe med 21-tallet. Så da det ble morgen den 21. mars 2004, ringte B.A. hjem til sin mor og gratulerte henne med dagen og sa at vi dessverre ikke kom på kakebesøk, fordi M.E. planla sin ankomst. Det var nok noen spente folk som satt i stua og spiste kake og venta på telefon den dagen, ja... Og da klokka ble 21:25, kom Lillemor til verden. Vi var blitt en Familie! :-D
Jeg kommer ikke over at det har gått 6 år allerede! Nesten så jeg dåner litt på meg...!

Nå er vi på besøk hos bestemor og bestefar, og til tirsdagen skal M.E. få ha barneselskap med 5 av sine tidligere bestevenner herfra. Det gleder vi oss supermasse til - både vi og de barna som er invitert. :-)
Vi planlegger pølser i brød, gelé i forskjellige farger, former og fasonger, popcorn og masse moro!
Men det som er litt ekstra spesielt er at alle som kommer, er født i mars! 4 av dem er 2004-barn (to jenter og to gutter), og 1 (jente) ble født i 2005. Så da skal M.E. også få lov å gi bursdagspresanger i sitt selskap. Guttene (tvillinger) skal ha barneselskap neste lørdag, så de får sine gaver da, men jentene skal få gavene sine - noen dager på etterskudd.
Og en eller annen dag i påskeferien skal vi feire både M.E., bestemor og bestefar med familiebesøkelser. Da kommer mine stebarn også hit, og de skal bo ute hos tante, onkel og søskenbarn, for her er det jaggu ikke plass til flere. ;-) Men... "Der det er hjerterom, er det husrom".
Dessuten er det kjekt for disse store å være sammen, for avstandene er store mellom oss, og de ser hverandre så sjelden.

Vi skal også få til å besøke min bestevenninne og hennes familie en av dagene vi er her. Ja, det er en av de som kommer i barneselskapet på tirsdag, men da blir det jo så hektisk, så det skal bli koselig å besøke dem uten sukkerhøye unger løpende rundt. Vi ble kjent gjennom SnartMamma da vi venta jentene våre, og har holdt sammen siden den gang. Og i januar fikk hun ei lita jente til! Jeg var så heldig at jeg fikk hilst på dem dagen etter at Lillesøster ble født, for da var K.J. innlagt på barneklinikken med luftveisinfeksjon, men jeg fikk bare lov å stå et stykke unna og se på babyen. Ikke ta på noen, ikke klemme noen og hvertfall ikke røre babyen! For vi visste ikke om K.J. hadde noe smittsomt, og da måtte jeg være ekstra forsiktig rundt spebarn. Og Lillesøster var attpåtil litt prematur, så da måtte jeg være ekstra-ekstra forsiktig.
Selvfølgelig klarte jeg det, men det var hardt, ja. Jeg hadde jo så lyst til å kjenne på babyen, lukte på henne, kose og bære en som ikke veide et lite tonn ;-) Og jeg hadde lyst til å gi mora en kjempeklem - og pappaen og Storesøster også, selvfølgelig. Men det fikk jeg altså ikke lov til. Så nå skal det bli koselig å hilse skikkelig på dem!

Også må vi få til å besøke en annen venninne og hennes familie en av dagene. Hun har ei lita snuppe på 3 år og en liten babytass som nærmer seg 5 måneder gammel. Det skal bli kjekt å hilse på dem igjen! Har ikke sett dem siden M.E. var liten baby, og det begynner jo å bli en stund siden - som tidligere nevnt ;-)


Nei... Kanskje jeg skulle være litt fornuftig og legge meg litt tidlig i kveld siden vi skal forholdsvis tidlig av gårde i morra? Høres unektelig lurt ut... ;-)

1 kommentar:

Millis sa...

Utrolig flott gave du har laget. Den kommer nok til å bli tatt godt vare på i mange år fremover. Du er en skikkelig flinkis. :-D

Også var det veldig koselig å lese om møtet med Lillesøster, og ikke minst mimringen om storesøstrene. Precious moments.. *klem*

Related Posts with Thumbnails