"Livet består ikke av å vente ut stormene. Det handler om å lære seg å danse i regnet!"

onsdag 2. februar 2011

Om organisering. Og om omorganisering...

Før helga fikk jeg meg nytt skrivebord. Tidligere har jeg hatt 3 små IKEA-skrivebord stående ved siden av hverandre innerst i stua. Det innerste skrivebordet ble aldri brukt til annet enn å ha ting oppå. Det midterste skrivebordet var det jeg oppholder meg foran. Altså mitt PC-bord. Og det ytterste er Frøkna sitt. Der har hun sin laptop og det er der hun (innimellom) sitter og tegner og koser seg med en eller annen formingsaktivitet. Og foran de to sistnevnte skrivebordene er et stort vindu som vi kan sitte og kikke ut på skog, åker og tidvis ett og annet villt dyr. Ikke løver og antiloper, akkurat, men vi har sett både elg, rådyr, rev, tiur, småfugl og jeg har til og med sett enten falk eller hauk. Vanskelig å se på denne avstanden. Ja, også har vi sett skjære og kråke, hakkespett og trost. (Og andre fugler, som er tidligere nevnt som "småfugl".)
Ja, også mus. Men de var ikke utenfor vinduet. De var nede i kjelleren. Men de kom nok inn gjennom kjellervinduet - og det er rett under dette vinduet, så... Da tells det vel...? Litt....?
Heldigvis er det et par vintre siden vi hadde mus på besøk sist, men det var ikke særlig artig. Jeg er glad jeg har sluppet flere visitter... Mus er søte ute i naturen - ikke inne i mitt hus. Basta!

Vi ser også traktorer omtrent hele året. På våren er traktorene ute og sår. Og utover våren og sommeren er traktorene ute og sprøyter. Og på høsten er det selvfølgelig innhøsting av korn og pløying av åkrene. Da får traktorene selskap av skurtreskeren. Og så kommer snøen, og da er det ikke mye åkeraktivitet, men da får traktorene kjøre tur til skogen for å hente trær. For bonden har skog og dermed også egen ved. Og store, sterke traktorer som kan trekke tømmer opp til gården hvor den sages opp. Så joda... Traktorer ser vi året rundt - til Tassens begeistring ;-)

Men det var jo ikke det jeg skulle skrive om egentlig...
Før helga fikk jeg altså nytt skrivebord. Jeg byttet det ene lille skrivebordet mitt med et hjørneskrivebord med justerbar høyde (også dette fra IKEA). Så da måtte halve stua omorganiseres og jeg satte igang med organisering av stæsj. Ting. Skrot. Rot. Kjekt-å-ha-saker. Og tegninger. Millioner av tegninger av vår lille kunstnerspire.

Planen er å ha hjørneskrivebordet som sybord. Et sted jeg kan ha symaskinen stående framme hele tiden uten å måtte tenke på at jeg opptar halve spisestua til min gode, gamle Singer.
Men jeg har ikke fått symaskinen opp på dette bordet enda. Fordi det er rotete der.

Jeg omorganiserer! Og organiserer. Og rydder. Og kaster! Også får jeg putta papirer inn i permer, og permene blir merket med Dymo-strips. Punch-Dymo. Jeg elsker den! Dymo er gøy! 
Vel... Det var også en parantes... Greia er den at nå som jeg har begynt å rydde, så finner jeg ting jeg ikke lenger har bruk for, men som noen der ute kanskje kan tenkes å trenge. Da havner det nok i GROBUtikken snart!
Og så har jeg jo som sagt planer om å få sving på gasspedalen til Singer'n, så da blir det kanskje laget ett og annet rart - som kan tenkes å havne i nettopp nevnte GROBUtikk.
Jeg har hvertfall mange ideer og tanker som Herr Far i Huset rister ofte og oppgitt på hodet over. Men det bryr jeg meg ikke stort om :-P

Men det er ikke bare her hjemme det er snakk om omorganisering.
Min mor er i full sving med å omorganisere hjemme hos seg, og hun har funnet flere ting hun ikke syns kommer til sin rett hos henne. Ting som tar opp skapplass i hennes hjem, men som kan være en skatt - som får stå framme - hos noen andre. Det er ting til kjøkkenet og det er ting som kan stå til pynt. Det er bøker og det er hobbymateriell.
Hun har også satt igang Barbieklærproduksjonen, og noen plagg ligger allerede i GROBUtikken. Flere kommer etterhvert (når hånda hennes bare er i orden igjen).

Men ikke nok med det! Mamma har også en ny gibort på gang! Spurt det forteste du kan inn til henne og trekk noen lodd :-D Finfine premier som passer til både liten og stor :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Gratulerer med nytt hjørneskrivebord. Det kan jeg tenke meg har blitt fint. Symaskinen kan du egentlig bare sette ut. Det har jeg lært i en sang. Tror den het Singer in the rain, eller noe sånt. Kanskje det var en film. Ja, det tror jeg egentlig det var. Men også en sang da. I filmen. Filmen het antagelig det samme som sangen, noe som gjør denne sangen til en tittelmelodi.

Jeg kan forøvrig bekrefte at det er masse villdyr som er helt på jordet uttafor det nevnte vinduet. Så selv noen rådyr nest siste gang jeg var på besøk hos dere. Moro det.

Mus har det ikke blitt så mye av her de siste vintrene heller. Litt trist selvføglelig, men det er nok fella som ikke har vært fristende nok tror jeg.

c")

Related Posts with Thumbnails