Jeg elsker å være på hytta! Men det er innmari digg å komme hjem igjen også! Hvertfall når regnet høljer ned og det er kaldt, vått og trasig. Ingenting å finne på ute - og altfor mange innendørs. Men vi har virkelig storkost oss i ca halvannen uke :-D
M.E. har badet masse og lært litt mer svømmeteknikk. Hun flyter ikke enda, men hun begynner å skjønne åssen hun skal komme seg framover i vannet. Og det er supert! Jeg syns det er skremmende med alle drukningsulykkene som har vært i sommer, og jeg syns det er superviktig for unger å lære seg å svømme - og å føle seg trygge i vannet. Kanskje fordi jeg ikke gjør det selv? Jeg føler meg ikke trygg, jeg kan ikke flyte (men jeg veit åssen man svømmer, sånn i teorien), så jeg holder meg på land.
Vi har funnet på endel mens vi var på hytta også. Den dagen vi kom til hytta, fant Størstesøster M seg en ny venn. Stålormen Ståle. Hun satt med den ganske lenge før den ble sluppet ut igjen i skogenkanten der den ble funnet. :-)
Den Årlige Harryturen til Charlottenberg ble unnagjort allerede dagen etter ankomst, altså onsdag 21. juli. Det var dårlig vær på hytta - prima vær i Sverige. Ergo dro vi dit. :-)
Ungene fikk brukt opp litt penger - og det fikk jaggu jeg også. Flaks at det er Panduro der også - og attpåtil med masse salg - for ellers hadde jeg nok ikke lagt igjen så mye penger...
Torsdag kveld inviterte vi de på nabohytta på fellesgrilling og quizkveld. Min far kom også, så det ble en riktig koselig kveld, og både store og små storkoste seg. Ja, minstemann gikk jo og la seg som vanlig i 19-tida, mens vi andre ble sittende til klokka nærmet seg 22.
Jeg hadde i utgangspunktet laget til en dyrequiz for ungene (de tre eldste), men det var jo like relevant for alle - fra 6 til 52 år. :-)
Lørdagen fikk vi kjempekoselig besøk av en av mine aller beste venner og hans datter på 5 år. De skulle sove ute i telt, og M.E. spurte om hun kunne få sove sammen med dem, for hun hadde aldri sovet i telt før - og gleden var stor da hun fikk lov :-D
Det ble litt tulling og tøysing før roen senket seg i teltet, men sånn hører med ;-)
Søndag dro vi til Amadeusparken, og det var kommet flere nye parkbeboere. En "liten" høylandskukalv, en liten kamelunge og en knallkul lamaunge. Lamaungen sprang rundt på altfor lange, tynne bein og ble irettesatt av sin mor. Temmelig morsomt å se på!
Vi fant også et helt nytt dyr der, av en hittil ukjent rase...
Så åpna himmelen seg, og det begynte å regne temmelig tett. Så da dro M.J. og O.C. hjemover, og vi andre dro tilbake til hytta.
Da det var leggetid for K.J., mista M.E. den andre fortanna nede. Stooor stas - og litt spenning. Tenk om ikke Tannfeen visste veien til hytta?
Om kvelden kom nabohyttefolket på besøk til oss, og de hadde laget quiz - som var ganske utfordrende for både store og små. Veldig artig!
Da mandag morgen kom, sprang M.E. ut i stua for å se om tanna var blitt vekslet inn i penger - og det var den! Heldigvis! Tannfeen hadde fått med seg at vi var der, og at hun hadde mista tanna si. Det var flaks!
Så etter en solid frokost og litt lek, så dro vi - sammen med nabohyttefolket - til Hamar. B.A. skulle ha med seg jentene i badeland, mens jeg og gutta skulle traske rundt i Hamar by og se på livet. Den eneste planen vi faktisk hadde, var å besøke musikkforretningen. A. ville gjerne kikke på litt gitarer og greier, og han skulle kjøpe plekter, og jeg skulle kjøpe rytmeegg til K.J. og hans kamerat V.A. - som snart fyller 1 år. Rytmeegg er kult! :-D
Etter et par timer trasking, dro jeg og gutta tilbake til hytta, og B.A., jentene og nabohyttefolket skulle gå og spise middag ute. Nabohyttefolket skulle på sirkus på kvelden, så de ble igjen der.
Men se den flotte månen som var om kvelden! :-D
Tirsdagen skulle B.A. til Ahus for å få Tysabri, og da slappa vi andre av på hytta. Nabohyttejenta på 9 år kom bort og lekte med M.E., og det syntes de begge var veldig kjekt. Disse folka bor i Vadsø, så det er ikke ofte vi ses. Det var faktisk 4 år siden feriene våre hadde klaffet sist, men det var veldig kjekt å se at jentene lekte så fint sammen. Selv om det tidvis ble kjedelig for den store å leke "småungeleker" - og for den yngste å ikke få med seg den eldste på det hun hadde lyst til. Men da fant de heller på noe annet å gjøre, og så var det greit. En stund. Men sånn stort sett, så lekte de kjempefint sammen! Litt småkrangling må man jo bare regne med. :-)
Størstesøster M. tok med seg K.J. ned til Det Store Markjordbærstedet, og der koste de seg en lang stund! Morsomt å høre nytelseslydene til K.J. når størstesøstra M. dytter ham full av jordbær ;-)
I går - før nabohyttefolket skulle sette snuta nordover - lagde M.E., I og jeg drivvedvindspill som vi hang i paviljongen. Nabojenta tok med seg sitt vindspill til deres hytte, mens de M.E. og jeg lagde ble hengt opp på den nederste terrassen. Jeg syns det ble veldig stilig, jeg. Nå gjenstår det bare å se om min far er like enig i at slik kunst er nødvendig ;-P
Det var ganske deilig å komme hjem igjen nå. Hvertfall med tanke på at det høljeregna i dag - og at min svigerfar kommer på lørdag. Kan være greit å ha en dag å rydde, vaske klær, pakke ut og slappe av på før det kommer besøk :-)
Vi gleder oss til han kommer! Det blir veldig koselig!
Nå skal jeg snart finne senga mi, tenker jeg. Temmelig tidlig til å være meg, men jeg er faktisk ganske trøtt og sliten.
Ha en god kveld/natt :-)
Juni i glimt
-
Juni i glimt. Juni i fuld fart. Kølige dage. Regn. Juni som pludselig
forleden dag forvandlede sig til den sommer, den burde være. Nu bragende
sommer. Ta...
for 2 dager siden














1 kommentar:
Nyyyydelig måne!!! Blinkskudd altså.
Høres ut som dere har hatt en flott tur på hytta!
Legg inn en kommentar