Ja, i dag har M.E. og jeg virkelig kost oss!
Dagen begynte med oppdagelsen av Den Store Forvandlingen i eggeglasset. Tanna var, på magisk vist, blitt erstattet med en 20-kroning.
Jeg spurte M.E. om hun hadde hørt tannfeen i løpet av natta, men det hadde hun ikke. Men hun hadde hørt noen "bzz-bzz-bzz-pling-pling"-lyder! Kanskje det var Selveste Tannfeen?
Utpå ettermiddagen dro jeg og M.E. på senteret for å kjøpe skolestartklær til henne. Det var veldig koselig! Vi gikk på H&M, og der var det bare sååå mye fint! Etter å ha prøvd 3 forskjellige antrekk i prøverommet (som i og for seg er stor stas), endte valget på en søt bluse og en stilig dongerivest. Og en mørk dongeribukse, men den er vi ikke helt sikre på om skal brukes akkurat første skoledag, for den var littegranne lang på beina, så det får vi se an. Hun har uansett et par fine lysere dongeribukser, så det blir garantert bra uansett!
Også fant vi også matchende hårbøyle med blomst på (men den fant jeg ikke akkurat da bildet skulle tas, så det får jeg heller vise fram etter at første skoledag er overstått).
Vi fant også klær til K.J.s første barnehagedag - noe jeg er meget fornøyd med!
Et deilig, mykt (og litt tynt) bomullssett med Kermit på :-D
Da vi kom hjem igjen, koste vi oss med pizza før jentene gikk opp på rommet og lekte med Barbiedukker helt til det var tid for kveldsmat. :-)
Etter at K.J. var lagt og vi hadde slappet av litt, lagde jeg et kort til min venninnes skjønne lille tass. Han har allerede hatt navnefest, men jeg har ikke hatt tid til å lage kort tidligere, så det får bare bli forsinket. Men de har vært klar over det, så... og lilletassen selv har jo ikke akkurat noe begrep om hva som kom i tide og ikke, så... ;-)
Og når det var ferdig, gikk eldstemann A og jeg igang med å male ferdig barnemøblene som skal stå på lekekjøkkenet oppe i trappegangen.
Når jeg bare får fjernet den kommoden som står der bordet og stolene skal stå, får jeg ferdigstilt lekekjøkkenkroken, og det gleder jeg meg masse til! Jeg er så glad for at jeg endelig har funnet ut hva den kroken skal brukes til :-D
Jeg er så fornøyd!
Og kanskje litt ekstra fornøyd med Den Pene Blomsterbuketten som står i Den Pene Vasen ;-)
Blomstene kosta kr 5,-/stk på IKEA, og "vasen" er den tomme boksen til VitaminBjørnene. Mulig den vil bli pyntet med bånd eller noe slikt etterhvert, men akkurat nå skal den være som den er :-)
Veldig greit med noe som ikke kan knuses når det er en så liten gutt som skal leke med det også. Ja, for er det noe han ikke er, så er det forsiktig :-P
Etterhver skal jeg også få sydd duk og stolputer til møblene. Jeg trenger bare symaskin først.
Jeg har også stiftet fast plast over bordplata, for da kan ungene herje så mye de gidder med maling, blyanter og tusjer uten at jeg trenger å male over igjen :-P
Nå gleder jeg meg til halvannen uke på hytta! Og når vi kommer hjem igjen, kommer svigerfar for å bo hos oss mens han er på Norway Cup som dommer/-observatør. Det skal bli koselig!
Og da skal vi også starte med Det Store Prosjektet - noe jeg gleder meg stoooort til! :-D
Ha et par finfine uker :-)
Juni i glimt
-
Juni i glimt. Juni i fuld fart. Kølige dage. Regn. Juni som pludselig
forleden dag forvandlede sig til den sommer, den burde være. Nu bragende
sommer. Ta...
for 2 dager siden













1 kommentar:
Ah, jeg så feilen var rettet opp i, veldig fornøyd nå!
Og grattis med den store tann-begivenheten! Hun ser altså veldig stolt og glad ut på det bildet. :D
Legg inn en kommentar