Det pågår fortiden en avstemning på hvilke sykdommer og tilstander som det skal bevilges penger til forskning på. Det skal bevilges penger til 200 saker, og mitt hjerte står selvfølgelig nærmest EDS, siden jeg har dette selv. Chase Community Giving, som har dette, vil fordele 5 millioner amerikanske dollar på disse 200, fordelt på følgende måte:
Vinnersaken får $250 000
De fire neste får $100 000 hver
Og de 195 siste får $20 000 hver
Avstemningen avslutter 13. juli 2010
Dette er ufattelig verdifulle penger som kanskje kan hjelpe alle oss med EDS med at de - i beste fall - finner en slags kur eller medisiner som fungerer. Ja, nå hørtes det nesten ut som jeg er med i forskerpanelet eller noe sånt, men det er jeg altså ikke. ;-P Jeg er bare en stakkars liten sjel i stakkars lille Norge, som vil ha en bedre hverdag. ;-)
Ikke det at jeg egentlig klager, for jeg har det ikke så himla ille. Jeg vil ikke dø av det. Jeg vil (aller høyst sannsynligvis) ikke bli rullestolbruker. Jeg har en brukbar hverdag, men jeg fungerer bare ikke helt optimalt. Drømmen om å komme ut av uføretrygda og inn i en jobb jeg kan utføre, er stor, men per dags dato er ikke det aktuelt. Men kanskje en dag?
Jeg er ufattelig stolt og imponert over min mann som har kommet seg ut av sin uføretilværelse. Han fikk plass på Telenors Open Mind-prosjekt i 2007, og etter et drøyt år der, fikk han prosjektstilling i MS-forbundet i 2008. Nå - etter to år med denne stillingen - har han blitt fast ansatt! Fra og med 1. juli! :-D Det er bare supert! *stolt*
Juni i glimt
-
Juni i glimt. Juni i fuld fart. Kølige dage. Regn. Juni som pludselig
forleden dag forvandlede sig til den sommer, den burde være. Nu bragende
sommer. Ta...
for 2 dager siden




1 kommentar:
Så lærte jeg noe i dag også, leste om EDS. Og all honnør til mannen din. ☺
Legg inn en kommentar