"Livet består ikke av å vente ut stormene. Det handler om å lære seg å danse i regnet!"

tirsdag 26. april 2011

Og så var påsken over for i år

...og vi har overlevd ;)

Påsken i år ble roligere enn i fjor, men likevel innholdsrik og spennende. :)
De første dagene ble brukt til litt mer rydding av skrot ting og tang på kottet. Vi fant bl.a. tre store flyttekasser fulle av brettspill, og det var jo greit, for spill hører påska til ;)
Så nå har vi lagt vekk noen spill vi har spilt en god del i det siste, og bytta dem ut med "nye". Alltid kjekt å kunne bytte på litt.

Etter at Herr Far i Huset hadde jobbet mandagen og tirsdagen, så dro vi til Gol på onsdagen og kom hjem på søndagen. Der var vi sammen med mine svigerforeldre og et vennepar (med deres fem barn) fra Bergen og vi ble kjent med nye, herlige mennesker.
Snuppa fant seg to nye venninner som hun lekte med hele ferien, ei jente som er like gammel som henne fra Oslo, og ei som er et par år yngre fra Bergen.

Snuppa tok dette bildet helt selv :)
Men høydaren var nok å bruke tid sammen med Stian Barsnes Simonsen.

Han var der med sin familie i forbindelse med planlegging av en ny fotballturnering som min svigerfar og min manns tidligere håndballdommermakker skal arrangere for barn i pinsen - og forhåpentlig mange år framover. Og Stian skal være konferansier, noe både han, arrangører og barn gleder seg stort til :-D
Også måtte de jo selvfølgelig fotograferes sammen - på snuppas eget kamera! :)
Jeg fikk også hekla en god del i påska. Bl.a. en uglelue til Tassen. Og denne gangen ble den stor nok ;-D
I tillegg har jeg hekla en høne, noen fargerike påskeegg, stjerner, jeg fikk ferdig Tornerose-dukka og nå skal jeg igang med flere luer (både med og uten ugler)

Snuppa brukte penger hun fikk til bursdagen sin til å kjøpe et digitalt kompaktkamera. Og hun har blitt veldig flink til å fotografere, syns jeg :) Noen tøysebilder må det selvfølgelig også bli, men det gjør jo ikke noe. Det er jo ikke som da vi var små, og det kosta masse med fremkalling. Det er så mye lettere i dag! Nå er det bare å angre og slette og droppe og fremkalle og se på med en gang og i det hele tatt :-D Jeg er glad mine barn får en større mulighet til å leke seg med fotografering enn vi gjorde da alt var så dyrt ;)

Her kommer et lite knippe av hennes påskebilder (med hennes tillatelse!) :-D
Hekla regnbue-påskeegg
Den siste uglelua - close-up av lillebror-hodet
Lillebror 
Gjennom bilruta - på vei til Gol
Enda ett gjennom bilruta - på vei til Gol

Senere kommer flere bilder av hekla saker og ting :-)
Men ikke nå. Nå skal Snuppa og jeg ut og shoppe. Det er planleggingsdag på skolen i dag, så da har vi en jentedag sammen - mens Far er på jobb og Tass er i barnehagen :-)

Ha en strålende dag, folkens! 
Håper påsken deres har vært fin! :)

4 kommentarer:

Pia sa...

Ja, nå er det jo bare å knipse i vei - det kunne aldri vi gjøre som barn..
Fine bilder hun har tatt, og stor stas med Stian!

Hegeslilleboble sa...

Høres ut som dere har hatt en fin påske, det har vi også:). Planleggingsdag her også, både på skole og i barnehage så vi har vært på en liten shoppingtur hele gjengen.

Rødhette sa...

Kule minner med de bildene der for snuppa! Stilig. :D

Mimmi sa...

Heisann:)

Har jo skrevet blogginnlegg om dere i dag - men vil også gratulere dere med 5-årsdagen her - det er jo ikke sikkert det blir tid til å lese gamlas blogg i dag...hehe...

KOS DERE - Har også hørt rykter om at England flagger?

Hilsen mamma/svigermor/Mimmi:)))

Related Posts with Thumbnails