Gruet meg fordi jeg ikke likte tanken på at min lille baby skulle bli operert.
Og gledet meg fordi min lille baby skulle bli operert.
Selvmotsigende? Ja...! Men sånn var det!
Jeg gruet meg til selve operasjonen. Til at jeg måtte gå fra ham. Hva om han fikk vondt? Hva om han våknet og jeg ikke var der? Hva om noen tabbet seg ut? Hva om...?!
Men jeg gledet meg til å få det overstått. Alle har snakket om før og etter. De har snakket om "et helt nytt barn". De har snakket om en ny tilværelse. En ny tidsregning. En ny start.
Jeg har tatt det med en stoooor klype salt. Kanskje så mye som ei bøtte, til og med.
Men gjett hva!
Vi har "et helt nytt barn"! Vi har en ny tilværelse! Vi har en ny tidsregning! Vi har en ny start :)
Høres nesten for godt ut til å være sant, men det er rett og slett helt sant - og helt fantastisk!
![]() |
| Blid liten fyr |
Tassen er mye gladere. Mye mer nysgjerrig og utforskende. Mye raskere "på avtrekker'n" når vi sier ting til ham ("Nå skal vi gå opp og skifte bleie", "Nå skal vi gå og lage mat", "Nå skal vi gå og sove litt", osv). Han reagerer med en gang (noen ganger med "Nei, nei!" etterfulgt av heftig risting på hodet, men som regel ved å gå den veien vi skal), og vi trenger ikke hoie, vifte med armer og bein for å få oppmerksomhet, eller å gjenta oss selv ørten ganger. Vi gir en beskjed, og den blir oppfatta! Tjohooo! :-D
Det skal ikke så mye til for å glede meg, egentlig.
Og den største gleden nå for tida, er at Minstemann (og de andre i familien, selvfølgelig) har det kjempebra!
I dag prøver han noen timer i barnehagen. Og han var veldig ivrig etter å få meg ut, for han skulle vinke hadet til bilen. ;-) Tror det blir en kortere dag enn normalt, men vi tenkte det var greit for'n å prøve ut "de nye ørene" sine - i selskap med mange andre
Tassens ordforråd ved 22 mnd alder:
* He = hei* Ha = hadet
* Nei = nei
* Mamma = alle mennesker - uansett kjønn og alder
* Dæh = der
* Oåouah = vovvov, katt, spurv og annen småfugl, etc
* Iiiihihihihi = hest, esel, sjiraff, sebra...
* Uææh!! (sagt med skummel stemme) = tiger, løve, elefant, krokodille, kråke, dinosaur - og egentlig alle andre dyr som ikke er nevnt over her
* Drrrrrrr/Bwrwrwrww (sånn der sprutelyd) = bil, traktor, buss, tog, motorsykkel, gravemaskin, lastebil, gressklipper... Ja, egentlig alt med hjul og motor.
Utover det har han mange lyder som forsterker kroppsspråket. Sånn som "Oooh!/Åååh!" når han er overraska eller oppdager noe nytt/spennende, "BVÆÆÆÆÆÆÆÆÆH!" når han ikke vil noe, osv... ;-)
Nå gleder vi oss til det kommer flere ord. :-)
Er du flink til å skrive ned "alt" ditt/dine barn gjør, sier og kan?




5 kommentarer:
Så bra at han virker bedre allerede! Herlig. Er jo mye bedre for dem. Vi har merket litt forskjell på Bendik. Han er mer oppmerksom og uttaler ord litt bedre!
Å hurra, for en herlig gladhistorie. Lykke til videre med all framgang som kommer. ☺
Så bra at operasjonen gjorde en forskjell. Herlig liste over ordforråd til 22 mndr gamle Tassen.
Grattis med "ny gutt"!
Ordforrådet til Påsan var omtrent like stort da han fylte to.... (og han hadde ingen problemer med hørselen, hørte og forstod "alt"). Men når det kom så kom det veldig. Da han var fire år hadde han ordforråd som en 1. klassing... Nå som han er 1. klassing er han mest av alt flørtern... ;) (men ikke tenk på å si det til han)
Så bra at de kan merke bedring allerede! Vi har pratsomme barn, men vi har notert ned lite. Ein del på den første rett nok ;) Sjølv ho som er tunghøyrt på eitt øyra er (og har alltid vore) ein pratmaker.
Legg inn en kommentar