"Livet består ikke av å vente ut stormene. Det handler om å lære seg å danse i regnet!"

tirsdag 20. april 2010

Det er våååååår! :D

Og hva er vel mer vår enn våropprydding etterfulgt av loppemarkeder på omtrent annenhver skole rundt omkring?
På lørdagen dro vi tidlig hjemmefra for å dra på loppis i Lørenskog. Vi skulle først på loppemarkedet til mitt tidligere skolekorps, og så på loppe- og bruktmarkedet til St. Laurentiuskoret etterpå.
Senere kommer det nok bilder av noen av loppisfunnene, men akkurat nå får vi nøye oss med bare ei liste over hva vi fant ;-)

På det første loppemarkedet fikk vi tak i:
* Bøker/blader (ca 7 stk til ca 38 penger)
* 1 rød skinnkoffert (15 kr)
* 1 oppslagstavle til M.E.s rom (7 kr)
* Veggskap med doble glassdører (32 kr)
* Høytalere til stereoanlegg - kjøpt for A (300 kr)
* Vegglampe - Måne (10 kr)
* Kose-sjiraff (10 kr)
* Kose-Simba (10 kr)

På det andre loppemarkedet fikk vi tak i:
* 4 små krydderglass til lekekjøkkenet (20 kr)
* 1 oppslagstavle til M.E.s rom (20 kr)¨
* 1 brun koffert (30 kr) - og oppi den lå en avis fra 1964 :-D
* Lær-å-gå-på-ski-ski til K.J. som han kan bruke om et år eller to (20 kr)
* Liten lekekoffert (5 kr)
* 2 pekebøker til K.J. (10 kr)
* Tripp-trapp-tresko-spill i plast (5 kr)
* 4 skap til Barbie (M.E.) (20 kr)

I tillegg handla mamma litt saker og ting også, bl.a. litt klær, bøker og glassflasker :-)

Jeg elsker å gå på loppemarkeder! Det er så mange kule ting man kan få tak i der, også er det helt herlig at saker og ting som vi blir lei av får nytt liv hos noen andre - framfor at det blir kasta på dynga.

Etter loppemarkedsrunden dro vi på Triaden og spiste pølse og potetstappe, handlet mat, hentet en bursdagsgave (hoppetau) fra BR Leker (M.E. har sånt BR-klubb-medlemskap) og byttet et Josefine PC-spill som M.E. fikk til bursdagen sin. Og etter det dro vi på besøk til oldemor og oldis, og det var veldig koselig! Veldig, veldig bra dag, men vi var ganske trøtte og slitne alle sammen da vi kom hjem.

Men ikke nok med det!
Da vi satt i bilen på vei fra Triaden til oldemor og oldis (via mimmi) fikk M.E. sin første løse tann! :-D Kan tro hun har venta lenge på det! Og hun er så stolt og kry og viser/forteller det til alt og alle hun treffer på ;-)


* * *

I dag var K.J. på kontroll på allergipoliklinikken på Fredrikstad sykehus for å sjekke om lungene hans var gode nok til å slutte med medisinen. Han har siden januar fått astmamedisiner mot luftveisinfeksjonene han aldri ble kvitt, og som til slutt ble såpass alvorlige at han ble innlagt på Haukeland en stund. Mens han var innlagt fikk han rasemisk adrenalin og Ventoline på forstøverapparat, og så gikk han over til Ventoline og Flutide på kolbe i en lengre periode, og til slutt kun Flutide forebyggende (pulversak på kolbe).
Og i dag var K.J. litt tett i nesa og han hoster litt, samt at han har dobbeltsidig mellomørebetennelse som behandles med penicillin, men pusten var strålende og alt var flott, så da ble vi enige om at han slutter med Flutiden også nå, og så ser vi an utover våren, sommeren og høsten om det evt vil bli nødvendig med mer behandling. Men jeg tror ikke det blir nødvendig. Han hadde nok "bare" luftveisinfeksjoner som aldri ble bra, fordi den andre avløste den første, han fikk tenner og ble tett av det, M.E. dro med seg masse smitte fra barnehagen og i det hele tatt... Han ble garantert bombandert av ekkeltheter som angrep luftveiene hans, og når lufta har vært såpass tørr og kald som den har vært i vinter også, så gjorde jo ikke det saken bedre akkurat. Og da trengte han bare litt hjelp til å få bukt med infeksjonene, og astmamedisiner er jo det som funker aller, aller best.
Så nå krysser jeg fingre og tær for at jeg har rett, og at det ikke blir noe mer tull og tøys for ham nå :-)

I morra skal M.E. på Bli-kjent-dag på skolen hun skal begynne på til høsten. Hun skal være der kl 9-12, og jeg og K.J. skal bli med. Det blir nok spennende! Kanskje vi til og med får hilse på læreren hun skal få?
Jeg gruleder meg så innmari til hun skal begynne på skolen! Det er så rart og litt skummelt at den lille babyen min allerede har blitt så stor!

1 dag gammel M.E.:

1 år gammel:

2 år gammel:

3 år gammel:

4 år gammel:

5 år gammel:

6 år gammel:

Som jeg skrev før denne lille vandringen gjennom hennes 6 år, så syns jeg tida har flydd så altfor, altfor fort... Jeg syns hun er så lik seg selv, og likevel ser jeg jo tydelig at hun har blitt eldre og eldre på bildene, men likevel... Det er jo den lille babyen min... *sukk*
Det morsomste er også at jeg (med ca 120 GB bilder på harddisken) husker når og hver eneste anledning bildene er tatt... Heldigvis!
Fotografen på Kleppestø senter hadde en plakat utenfor lokalet sitt, og på den stod det:

"Barn på bilder vokser ikke"
Jeg er veldig glad jeg har så mange bilder av ungene!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails