Eller er det dataalderen? Snakker vi fremdeles om Generasjon X, eller var det oss? Er mine barn i generasjon Y da?
Uansett... Når du kommer inn i stua og finner følgende slengt i hver sin sofa, da veit du at... Ja, hva veit man da, egentlig?
At det er på tide å gjøre noen grep for å redusere mengden inaktivitet og øke mengden fysisk aktivitet?
Nei, jeg syns egentlig ikke det. Ikke her i huset. Vi har spilletid som overholdes. Og så lenge de (først og fremst Frøken Snupp) er fysisk aktive stort sett hele dagen, så er det godt å kunne koble av med et pedagogisk riktig spill. Ja, for meningsløse spill har man selvføøøølgelig ikke! ;-)
I skrivende stund har begge barna vondt i halsen, lei hoste, feber og fri i respektive barnehage og skole. Vi venter på at klokka skal nærme seg legetime.
Mor i Huset sitter da ved Stasjonær PC, Frøken Snupp ligger i sofaen og spiller DS og Herr Sutresen går på tur i huset med en q-tipsboks. Hvem sier at barna (Minstemann akkurat nå) ikke er fysisk aktive? :-P
Ha en fysisk (aktiv) mandag - uten forkjølelse/influensa/omgangssyke/annet sludder og vås!
Juni i glimt
-
Juni i glimt. Juni i fuld fart. Kølige dage. Regn. Juni som pludselig
forleden dag forvandlede sig til den sommer, den burde være. Nu bragende
sommer. Ta...
for 2 dager siden





5 kommentarer:
Hehe, de bildene kjenner jeg!! Våre to største elsker DSen sin! Men sier som deg at med overholdt spilletid og pedagogisk riktige spill så er det helt ok:). De lærer jo maaaaasse av dette.
Håper alle blir friske snart, god bedring!
Ja, de blir tidlig hekta...
Ønsker dere god bedring!
Heisann:)
Du ble til dere altså...jaja...:(
Håper doc kan gjøre noe da!
Idag fikk jeg nesten sjokk da jeg rullet nedover bloggrolleren min - 2/3 hadde basiluskangrep av ymse slag..huff.. - men dere er da i hvertfall ikke alene (kjempetrøst)!
Det er vel ingen tvil om at influensaen har inntatt Blogglandia i hvertfall?!
Så dere får ha en god bedring "ungene mine" - så snakkes vi når du orker:)
Klem fra mamma/Mimmi:)))
Først og fremst kommer det her en "god bedring"-klem til deg og de små teknologene.
Når det gjelder fysisk aktivitet er jo det en viktig ting. Men alt utfra hva man orker og finner bekvemt der og da. Jo mer aktivitet, jo mere fres i systemet, og jo fortere frisk f.eks...
Det med å løpe langs trafikerte veier i eksosen, mens ansiktsfargen blir mer og mer lik fargen på kroppskondomen man har iført seg, har jeg derimot liten tro på. Eksos må nytes under helt andre omstendigheter for å komme til sin rett. Moped-eksos om våren f.eks. Når man kjenner lukta av moped i vårløsninga, så VET man liksom at våren har kommet.
c")
Neida - dere er overhodet ikke alene om å ha en bug eller to... Her her vi også vært hos lege med tjukk hals og feber. Og legen mumlet no' om kommende influensa - men det valgte jeg å ikke høre på...
Ønsker dere hele hurven riktig så god bedring!
Legg inn en kommentar