Rett og slett, fy på lanken og skammekrok!
Men det er ikke fordi jeg ikke har noe å blogge om. Heller motsatt. Jeg har altfor mye å blogge om. Og hvor begynner jeg da, egentlig? Skal jeg ta en kjempeoppsummering med masse tekst og bilder som ingen gidder å lese? Eller skal jeg spre det utover i mangfoldige, kortere blogginnlegg? Skal jeg droppe 90% og bare blogge om juleforberedelser?
Hva skal jeg gjøre?
Først tenkte jeg å bare oppsummere med bilder. For bilder sier jo, som kjent, mer enn tusen ord. Og flere gidder å se på bilder framfor å lese seg svimmel og matt. God plan, tenkte jeg.
Men hva sier egentlig bildene for andre enn oss? Oss som var tilstede eller kjenner noen som var tilstede og spredte håp og glede... Bør jeg da oppsummere med bilder og bildetekst? Heller ikke dumt, tenkte jeg.
Jeg tror jeg går for det! Sånn ca. Jeg går for masse bilder, bildetekster og lite tekst utover det. Ja, jeg har bestemt meg.
Da begynner oppsummeringa. Etterpå.
Først må alle bildene en runde gjennom photoshop. Og før jeg kan begynne med det, må jeg pakke inn tre stykk julegaver, hente ett stykk avkom på bussholdeplassen, ta med nevnte avkom på butikken og kjøpe noe mat, huske å ta med meg den håpefulle videre til barnehagen der avkom nummer to oppholder seg, delta på nissefest (med grøt og greier), dra hjem (med begge avkommene trygt parkert i respektive bilstoler), lage middag (som ingen orker fordi alle - unntatt Herr Far i Huset - har spist grøt), se på Månetoppen og så på Pakten sammen med størsteavkommet. Og når begge avkom sover sin søteste søvn - da kan jeg sette meg ned med photoshop. Og blogg. Og oppsummering.
Mon tro om jeg får somla meg til oppsummering i kveld? Eller om det er noe annet som opptar meg? Jo, vent litt... Nattåpent på Vinterbro...
Okei, sånn her blir det! Oppsummering følger. En gang! Snart! Jeg lover :-D



3 kommentarer:
he he, ikke den eneste som har det hektisk for tida, tror jeg. Neste november forhåndslager du små innlegg som du kan publisere utover desember. :-) Det går fint an å jukse ved å bake julekaker og lage pynt utenom desember også, he he. Lureri.
Eller ta bilde av det du baker å legge ut.... hihi :) Som meg :) hihi....
Kjenner såååååå godt igjen det der kaoset :)
Ta det med ro du... ta deg tid til en god kopp kaffe eller kakao eller noe også :) Blogging er en mulighet, ikke en plikt vettu :)
klem
Dere er utrolig søte, damer!
Jeg har aldri bakt en eneste julekake (bortsett fra pepperkaker med kjøpt pepperkakedeig, da...) i hele mitt liv. Så det er tøft at dere tenker på meg som en julekakebaker! :D ♥ Nei, slikt har man heldigvis svigermødre og butikker som tar seg av ;)
Legg inn en kommentar