"Livet består ikke av å vente ut stormene. Det handler om å lære seg å danse i regnet!"

torsdag 16. desember 2010

Om oppsummering - del 2

La oss oppsummere oppsummeringa litt.

- Først må alle bildene en runde gjennom photoshop.
* Og før jeg kan begynne med det, må jeg:
- pakke inn tre stykk julegaver
- hente ett stykk avkom på bussholdeplassen
- ta med nevnte avkom på butikken og kjøpe noe mat
- huske å ta med meg den håpefulle videre til barnehagen der avkom nummer to oppholder seg
- delta på nissefest (med grøt og greier)
- dra hjem (med begge avkommene trygt parkert i respektive bilstoler)
- lage middag (som ingen orker fordi alle - unntatt Herr Far i Huset - har spist grøt)
- se på Månetoppen
- se på Pakten sammen med størsteavkommet.
* Når begge avkom sover sin søteste søvn - da kan jeg:
- sette meg ned med photoshop.
- Og blogg.
- Og oppsummering.

Mon tro om jeg får somla meg til oppsummering i kveld? Eller om det er noe annet som opptar meg? Jo, vent litt... Nattåpent på Vinterbro...


La oss si det sånn:
- Bilder i Photoshop: Nei
- Pakke i tre stykk julegaver: Ja
- Hente ett stykk avkom på bussholdeplassen: Ja (+2 jenter til som ikke er mine)
- Ta med nevnte avkom på butikken og kjøpe noe mat: Nei. Avkom ble hos den ene jenta en drøy time i stedet. Mor i Huset gadd ikke dra og handle mat.
- (...) videre til barnehagen der avkom nummer to oppholder seg: Ja.
- Delta på nissefesten i barnehagen: Ja
- Dra hjem: Ja
- Se på Månetoppen: Nei
- Se på Pakten sammen med størsteavkommet: Ja
- Sette meg ned med photoshop: Njaei
- Og blogg: Tjah... Ikke mer enn dette.
- Og oppsummering: Vel... Oppsummering av oppsummering tells kanskje? Litt? ;-P


Men hva ble gjort istedet?
Hentet avkom på bussholdeplassen og kjørte først hu ene jenta hjem (og der ble Maiken også), og så den andre jenta hjem. Dro så hjem alene og pakket inn 3 julegaver.
Hentet avkom hos venninne og dro rett til nissefest i barnehagen. Kristoffersen ville ikke spise grøt. Maiken ville spise masse. Jeg spiste passelige mengder. Egentlig ikke så mye...
Butikken utgikk fordi jeg rett og slett ikke gadd.
Så dro vi hjem. Og ikke så altfor lenge etterpå kom Far i Huset hjem.
Kristoffer stabba rundt på gulvet. Maiken krabba etter.

----> PANG! 


Ja, sånn kan det gå når liten stabbetass og ivrig kosejente er i nærheten av en stuebordskant...
Kutt over øyebrynet. Legevakt + rensevann + lim + plaster - hjernerystelse (heldigvis)... 
Det ble altså ingen Månetopp. Eller Vinterbro-nattåpent. Dvs... Jeg kunne sikkert dratt på Vinterbro, men jeg har ikke lyst, fordi det er så himla glatt. Jeg liker ikke å kjøre når det er glatt. Og mørkt. Og det snør. Alt på en gang... Gjerne akkompagnert av vindkast. Og stressa bilførere nesten oppi støtsfangeren min.
Jeg føler meg tryggest hjemme da, ja.

Jeg tror nok Kristoffer blir hjemme fra barnehagen i morra.

God natt!

4 kommentarer:

Pia sa...

Huff, da! En av gutta mine begynte å få kuttskader ved øyenbryna da han var i den alderen der - vi har flere ganger vært nede på legevakta og sydd. Så sånn er det bare. Godt det ikke var verre, da.

Hegeslilleboble sa...

Uff, stakkars liten gutt. Og guri for en oppsummering- skikkelig travel dag:). Føler det blir litt sånn her også for tiden....:).

Liv-Inger sa...

Huffda, hvis det er noen trøst, så tror jeg vi er flere som har så travle dager at vi strengt tatt kunne ha blogget side opp og side ned om alt vi driver med. Men det blir jo ikke tid til det. Den blogginga altså ;-)

Kjedelig med kutt over øyet og legevakt og hele pakka. Men men, det hører med. Håper det gror fint. Og raskt!

Fredag i morgen. God helg til deg og dine :-)

Mie fra Mies Mirakler sa...

Ja det er ikke mye tid til blogging for tiden, hvor ble desember av liksom? Håper det går bra med stakkaren som fikk seg en kakk i hodet.*♥*

Related Posts with Thumbnails