I går hadde min fantastiske mormor bursdag og ble 77 år ung. ♥
Herr Gubbe var borte på jobb i helga, så da dro jeg og ungene på besøk til oldemor for å feire henne. Og på veien dit dro vi innom mamma og jeg mottok premien jeg vant på giborten hennes! ♥
Men det var ikke nok med det, nei!
![]() | |
| Storhals fra Mimmi. Kan brukes på flere forskjellige måter: 1) 3 ganger rundt halsen 2) 2 ganger rundt halsen 3) Som "lue" og 1 gang rundt halsen |
![]() |
| Forsidefoto av boka |
"Lider barna i tidsklemma, eller bekymrer vi oss uten grunn? Hvordan har de det egentlig? Er de stressa? Er dagene for lange og aktivitetene for mange? Eller trives de rett og slett? Svarene er ikke entydige - men tankevekkende. Klar tale fra ærlige barn. Verdt å lytte til. Noen voksne; foreldre, pedagoger og besteforeldre setter barnas utsagn i perspektiv. Faktainformasjon og kommentarer i hverdagen vi lever i.
Her er innspill og tips til travle engasjerte foreldre fra andre foreldre - og ikke minst fra barna.
- Det er bedre å ha god tid enn dårlig tid. Sånn er det bare. (Julie 6 år)
- Stress er når de blir sinte og kan miste jobben. (Lars 6 år)
- Når vi er greie, så kommer vi ikke fore seint. (Simon 6 år)"
Jeg har bladd litt i den, og barnesitatene er herlige! Ja, jeg har en spesiell forkjærlighet for barnesitater, og disse var absolutt ikke noe dårligere enn alle de andre jeg har lest - og absolutt hørt - tidligere ;-)
Men tilbake til gårsdagens bursdagsbarn!
Jeg er så utrolig glad i besteforeldrene mine, og jeg er heldig som har dem. 3 av 4 lever fremdeles. Min mormor og morfar er nå 77 år begge to, og min farfar fyller 90 i desember. Jepp! Jeg er virkelig heldig! Og barna mine er heldige fordi de har 3 oldeforeldre!
Maiken hadde laget kort til oldemor selv, med tegninger både utenpå og inni og hun hadde skrevet helt på egenhånd. Flinke 6-åringen min! ♥
Inni stod det følgende (ord- og bokstavrett):
"GRATULLERER ME DAGEN HILSEN MAIKEN OG KRISTOFFER OG MAMMA OG PAPPA"
Og mens vi var der borte, forsvant Maiken og Oldis (oldefar, altså) inn på rommet hans for å tegne, og ut kom de marsjerende med krone til oldemor (fordi hun hadde bursdag) og krone til Oldis (fordi det er farsdag i morra (altså i dag)) og en helt egenkomponert DAVBOK som oldemor kan skrive i hver kveld. ♥ Ja, også flagg, selvfølgelig!
Mens Maiken og Oldis var opptatt, trimma Kristoffer min onkel i trappa (3 trinn opp og 3 trinn ned og 3 trinn opp og 3 trinn ned - gjentas i det uendelige og til ryggen til grandonkelen truer med streik).
Fine, fine familien min! ♥
I dag har det - som de fleste forhåpentlig vet - farsdag. Fedre har blitt hedret, fedre har fått senga full av brødsmuler, fedre har fått kort og gaver... Fedre har blitt litt ekstra satt pris på i dag.
Jeg har snakket med min pappa på telefonen.
Far i dette huset, altså Herr Gubbe, kom ikke hjem før kl 12:15. Han har jobbet i helga. Så han fikk ingen brødsmuler i senga, gitt. Han fikk derimot se at jeg hadde ommøblert soverommet i løpet av helga, da... For det gjorde jeg på fredag. Men jeg veit ikke om jeg lar det forbli sånn, for jeg blir ikke helt fortrolig. Men jeg gir det er en sjanse, jeg. Litt fordi jeg bør gi ting en sjanse før jeg forkaster det, men også mye fordi det var pyton å snu senga (180x200cm+sengestamme-størrelse) i et forholdsvis lite rom - med skråtak.
Men da
Det vi derimot ikke visste, var at Kristoffer hadde ordnet noe helt på egenhånd også!
I postkassa i går (eller var det på fredag?) lå det et brev til Far i Huset, og det åpna han i dag.
Inni var det et flott, blått kort med et av mine favorittdikt på framsiden:
![]() |
| Trykk på bildet for større versjon |
![]() |
| Kristoffers håndavtrykk - med stilig pop-up-effekt Kristoffer har selv tegna på hånda si ♥ |
Og så koste vi oss med muffins som Maiken og jeg bakte i full fres. Noen med grønn glasur og noen med melkesjokoladelinser i. Også hadde min mormor sendt med en pose med kanelsnurrer også. :-D
Gratulerer med farsdagen, alle pappaer!
(Men spesielt til deg pappa'n min og til Selveste Far i Huset)
Hvordan har dere hedret far i dag?








7 kommentarer:
Ser ut til at du har hatt en travel helg med masse koselig familie rundt deg.
Her har vi feiret min fødselsdag i dag(fyller ikke før onsdag), så gubben ble kun hedret med kaffe og gave på formiddagen.
Ønaker deg en fin uke, og håper du blir med på Give away inne hos meg.
Åhhh... Nå fikk jeg meg en god latter...med etterfølgende hostekule (er jo forkjøla,jo)
da jeg så min mor med den "krona" på hodet - for jeg synes hun ligna på paven..hehe...:))
Det er godt å se at dere har hatt en fin dag - det gleder meg virkelig :)
Og (hvis jeg har lov å si det selv) så ble prinsessa mi sååå fin med storhalsen sin :)
Jeg har for det meste vært i horisontal stilling i sofaen i helga - men leste jo nå litt av det jeg gikk glipp av i bursdagen til mamma..snufs...
Nå begynner jeg å bli rimelig lei av denne forkjølelsen, men hodepinen er værst - for du blir så "svak" av den - og når jeg ikke engang orker å strikke - ja, da veit du hvor vond den er...hm.. nok klaging gullet - Du har sikkert lagt deg - men god natt alikevel:)
Ikke smitte - klem fra Mimmi:)))
Så koselig helg dere har hatt:-)
Håper forresten at du har fått navnelappene.
Klem
Saa goy at du har det samme sitatet i headeren din :)
Jeg har den gammeldagse typen av Dymoen. De har den paa Clas Ohlson vet jeg, selv om jeg kjope min paa nettet her i USA.
klem Nina
For en herlig helg, og fine bilder. Den halsen var bare kjempefin, jeg holder på å strikke en lignende en til min sønn, bare at den jeg strikker blir litt merkelig, siden jeg ikke er så god til å strikke :O rett og vrang litt om hverandre, jaja...strikket med kjærlighet hvertfall :D *♥*
Høres ut som en travel og fin helg ;-) Likte veldig godt den halsen.
Jeg har en forresten en give away, som kanskje kan være av interesse? En liten søt designlampe, som ønsker seg et hjem til jul[:)]
Sjekk: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away.html
Ønsker deg en super dag!
I dag er jeg inne hos mine høyt verdsatte følgere for å ønske alle en riktig god helg!
Håper dagene er snille med deg :)
Klem fra Trollmora!
Legg inn en kommentar